لزوم فراگيری معارف قرآنی در كنار حفظ و قرائت آيات
کد خبر: 4006211
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
آیت‌الله عاملی تاکید کرد؛

لزوم فراگيری معارف قرآنی در كنار حفظ و قرائت آيات

امام جمعه اردبیل، با تأكيد بر لزوم فراگيری معارف قرآنی در كنار حفظ و قرائت آيات، تاکید كرد: بايد قرآن را با عمل كردن به دستورات آن در زندگی خود جاری كنيد.

فعالان قرآنی در جامعه جایگاه والایی دارندبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، امام جمعه اردبیل، 26 مهرماه، در دیدار با حافظان و قاریان نوجوان در اردبیل، از قرآن به عنوان درس زندگی یاد کرد و افزود: این کتاب الهی مشوق بزرگی برای انسان بوده و انسان را به سوی مسیر درست رهنمون می‌سازد به طوریکه رفتار‌های بزه و آسیب‌های اجتماعی که در جامعه شاهد آن هستیم از پیامد‌های دوری از این کتاب آسمانی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، با بیان اینکه حافظان و قاریان قرآن از جایگاه والایی در زندگی دنیوی و اخروی برخوردار هستند، خواستار اهتمام جدی دستگاه‌های مرتبط با امور قرآن نسبت به فراهم ساختن شرایط مکانی و رفاهی مناسب برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و افزایش فعالیت‌های مرتبط با این حوزه به خصوص برای سنین پایین شد.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه خطیبان کشور‌های عربی به بهانه اینکه در مساجد و یا مراسمات آن‌ها قرآن زیاد خوانده می‌شود شیعیان را به دوری از قرآن نسبت می‌دهند ادامه داد: باید نسبت به حضور پررنگتر قرآن و استفاده درست و به جا از آیات الهی در همه امور زندگی، اهتمام جدی صورت گیرد تا بهانه‌های واهی دست دشمنان داده نشود.

وی با تأكيد بر لزوم فراگيری معارف قرآنی در كنار حفظ و قرائت آيات، تاکید كرد: بايد قرآن را با عمل كردن به دستورات آن در زندگی خود جاری كنيد و در اين صورت است كه خداوند پاداش زيادی برای حافظ و قاری كه به قرآن عمل كند در نظر گرفته است.

انتهای پیام
captcha