70 هزار جوان اردبیلی نیاز به اشتغال دارند
کد خبر: 4005723
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

70 هزار جوان اردبیلی نیاز به اشتغال دارند

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: ایجاد اشتغال برای 70 هزار جوان اردبیلی از دغدغه‌های اصلی مسئولان است که باید به این مسئله اهتمام ویژه‌ای وجود داشته باشد.

رضازاده// 2 میلیون واحد مسکونی برای دهک‌های پایین جامعه احداث می‌شودعلی نیکزاد،‌ نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: با توجه به اینکه زمان ساخت واحدهای مسکونی دوسال در نظر گرفته شده، وزارت راه ‌و شهرسازی قصد دارد با استفاده از قانون جهش تولید مسکن عملیات اجرای احداث ۲ میلیون واحد مسکونی را برای دهک‌های پایین جامعه آغاز کند.

احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی

وی گفت: دستور کار ساخت مسکن در پیرو شعار رئیس‌جمهور برای ساخت سالانه یک‌میلیون واحد مسکونی بوده که به همین منظور از تمام توان خود استفاده خواهیم کرد.

نیکزاد ادامه داد: با توجه به اینکه زمان ساخت واحدهای مسکونی دوسال در نظر گرفته شده، وزارت راه ‌و شهرسازی قصد دارد با استفاده از قانون جهش تولید مسکن مصوب مجلس یازدهم، عملیات اجرایی این واحدهای مسکونی را آغاز کند.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: هماهنگی‌های لازم در راستای تأمین تسهیلات، زمین، مصالح ساختمانی، مجوزهای قانونی ساخت به‌منظور احداث سالانه یک‌میلیون واحد مسکونی در قالب قانون جهش تولید مسکن نیز به عمل آمده است.

وی اظهار کرد: امیدواریم با همکاری سیستم بانکی و پشتوانه دولت اقدامات لازم برای آغاز عملیات اجرایی، احداث واحد مسکونی آغاز شود.

نیکزاد ادامه داد: ایجاد اشتغال برای 70 هزار جوان اردبیلی از دغدغه‌های اصلی مسئولان است که بایستی به این مسئله اهتمام ویژه‌ای وجود داشته باشد تا مشکلات سرمایه‌گذاران و واحدهای صنعتی برطرف شود.

لزوم تسریع در صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران

وی بیان کرد: برای حمایت از سرمایه‌گذاران، ضروری است صدور مجوزهای لازم تسریع شده و بروکراسی اداری کاهش یابد تا بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته در این زمینه، حمایت از سرمایه گذاران و تشویق واحدهای صنعتی شاهد کاهش بیکاری باشیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از ضرورت‌های اساسی حمایت سیستم بانکی از تولید و سرمایه‌گذاران واقعی است که به همین منظور استفاده از ظرفیت‌های لازم و خلاقانه برای توسعه بازار صادراتی اولویت اساسی است که نیاز به توجه ویژه و اساسی دارد تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

استاندار اردبیل برای رفع موانع تولید گام بردارد

نیکزاد اظهار کرد: پیشنهاد ما به استاندار اردبیل این است که نسبت به برگزاری جلسات هفتگی با سیستم بانکی و دستگاه‌های اجرایی در راستای رفع موانع تولید گام بردارند که به همین منظور با صدور مجوزها برای فعالیت سرمایه‌گذاران، اقدامات لازم در این زمینه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌یابد.

وی تصریح کرد: شهر اردبیل به عنوان مرکز استان در عمران شهری از بسیاری از مراکز استان‌های کشور عقب مانده است که به همین دلیل باید در راستای رفع مشکلات و موانع موجود برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یابد تا بتوانیم با همت جهادی و تلاش شبانه‌روزی با سرعت کارها را پیش ببریم.

اردبیل در توسعه عمران شهری سبب سرافکندگی شده است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، گفت: متأسفانه در توسعه عمران شهری برخی اقدامات سبب سرافکندگی شده که برخی از مسئولان و مدیران در سفر به اردبیل از توسعه‌نیافتگی آن سخن به میان بیاورند و انتظار می‌رود در دوره جدید مدیریتی نسبت به تغییر و تحول اساسی اقدام شود.

نیکزاد اظهار کرد: بایستی در فصل عمران شهری نگاهی متفاوت در جذب سرمایه‌گذاران و منابع ملی و دولتی داشته باشیم و در کنار آن سعی کنیم تا عقب‌ماندگی‌ها را جبران و نواقصات را اصلاح کنیم.

انتهای پیام
captcha