220 فرصت شغلی در بخش صنایع‌ دستی اردبیل ایجاد می‌شود
کد خبر: 4005577
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴

220 فرصت شغلی در بخش صنایع‌ دستی اردبیل ایجاد می‌شود

سرپرست معاونت‌ صنایع‌دستی اداره‌ کل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل، گفت: در نیمه نخست امسال، برای بیش از 220 نفر از محل صدور مجوزها‌ی صنایع‌ دستی اشتغال ایجاد شده است.

رضازاده//  220 فرصت شغلی در بخش صنایع‌ دستی اردبیل ایجاد می‌شودبه‌ گزارش ایکنا از اردبیل، توحید دلاورقوام، سرپرست معاونت‌ صنایع‌دستی اداره‌ کل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل، 24 مهرماه، ضمن اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: امسال با پیگیری‌های انجام شده در 6 ماهه نخست ایجاد اشتغال برای 220 نفر از محل صدور مجوزهای صنایع‌دستی در سطح استان انجام شده است.

سرپرست معاونت‌ صنایع‌دستی اداره‌ کل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل، توسعه آموزش در کنار رونق اشتغال را از مهم‌ترین برنامه‌های سال‌ جاری عنوان کرد و افزود: در همین راستا آموزش 215 نفر از شاغلین صنایع‌دستی مناطق روستایی و آموزش کوتاه‌مدت شامل عمومی  و تخصصی به‌صورت مجازی و حضوری(خانه به خانه در مناطق روستایی) در مجموع برای 241 نفر عملیاتی شده است.

وی از  صدور و تمدید کارت شناسایی صنایع‌ دستی به تعداد 24 فقره در استان در نیمه نخست سال خبر داد و گفت: در راستای معرفی و ثبت صنایع‌دستی بومی استان در این مدت انتخاب شهر ملی جاجیم  و معرفی به شورای راهبردی انتخاب شهر و روستای ملی و جهانی برای شهر خلخال انجام و پرونده آن تهیه شده است.

دلاورقوام، با اشاره به برگزاری برنامه‌های روز جهانی صنایع‌دستی بیان کرد: افتتاح نمایشگاه گلیم عنبران با حضور معاون فرماندار نمین و نماینده ولی فقیه عنبران، حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در برنامه رادیویی به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی و شرکت در اولین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی در اصفهان در این هفته انجام شد.

سرپرست معاونت‌ صنایع‌دستی اداره‌ کل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل، بازدید از بازارچه‌های صنایع‌دستی، دیدار و ملاقات با هنرمندان و صنعتگران، افتتاح و راه‌اندازی مرکز آموزش جعفر اسلامی و بازدید از مراکز آموزش صنایع‌دستی اردبیل را از دیگر برنامه‌های این روز عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha