مشارکت در فعالیت‌های قرآنی مناسبت‌ترین جایگزین حکم حبس در اردبیل است
کد خبر: 3995461
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

مشارکت در فعالیت‌های قرآنی مناسبت‌ترین جایگزین حکم حبس در اردبیل است

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل، گفت: مشارکت در فعالیت‌های قرآنی مناسب‌ترین جایگزین برای حکم حبس بوده و از بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه جلوگیری می‌کند.

رضازاده// مشارکت در فعالیت‌های قرآنی مناسبت‌ترین جایگزین حکم حبس در اردبیل استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین عزیز صابر، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل، 15 شهریورماه در  جلسه با رئیس کل دادگستری اردبیل، اظهار کرد: مشارکت در فعالیت‌های قرآنی مناسب‌ترین جایگزین برای حکم حبس بوده و از بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه جلوگیری می‌کند.

وی بیان کرد: همکاری گسترده با مجموعه قضائی دستاوردهای خوبی در توسعه آموزش و ارائه مفاهیم اخلاقی به دنبال داشته و می‌تواند راه صحیح تعاملات اجتماعی و خانوادگی را به افراد نشان دهد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل، گفت: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری، مبنی بر اجرای طرح‌های پیشنهادی برای اجرای احکام جایگزین حبس، نیاز است تا در حوزه‌های آموزشی و استفاده از استعداد و توانایی مددجویان به خصوص در رشته‌های مختلف قرآنی، زمینه‌ تربیت زندانیان در حوزه قرآنی فراهم شود.

صابر تصریح کرد: جذب مددجویان به سمت فراگیری تعالیم قرآنی عامل موثر برای آگاهی‌بخشی به مردم و کاهش اختلافات و جرائم بوده که در این زمینه از ظرفیت اساتید و مشاوران قرآنی برای ختم کردن پرونده‌ها به صلح و سازش استفاده می‌شود.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل، نیز بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای همکاری با دادگستری استان، برای مداخله در بحران و کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات ارزنده‌ای انجام داده که با هم‌افزایی‌ها به دنبال عملیاتی‌سازی این طرح‌ها هستیم.

وی بیان کرد: اجرای طرح مشارکت در مباحث قرآنی و فرهنگی با نظارت و در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی به تناسب رشته و تناسب زندانیان قابلیت اجرایی داشته و توجه به مناطق محروم در اجرای این طرح از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل، ادامه داد: توسعه فعالیت‌های عام‌المنفعه، اقدامی مؤثر در کاهش جرایم و اختلافات خانوادگی بوده که انتظار می‌رود در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحقق اهداف مورد نظر مبنای کار قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha