کتاب «متن‌کاوی» در جهاددانشگاهی اردبیل منتشر شد
کد خبر: 3995204
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

کتاب «متن‌کاوی» در جهاددانشگاهی اردبیل منتشر شد

کتاب «متن‌کاوی» به همت انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل، منتشر شد.

رضازاده// کتاب «متن‌کاوی» در  جهاددانشگاهی اردبیل منتشر شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، کتاب «متن‌کاوی» توسط دکتر سینا دامی، عضو هیئت علمی گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب، عباس میرزایی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و فرید سروری، تالیف و توسط انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل وارد بازار کتاب شد.

این کتاب در 11 فصل و 336 صفحه با رویکردی به علوم کامپیوتری، هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی به مروری بر روش‌ها و الگوریتم‌های مختلف و متداول در حوزه متن‌کاوی با تمرکز ویژه بر روش‌های طبقه‌بندی، خوشه‌بندی و کاربردهای آن پرداخته است.

کتاب «متن‌کاوی» در سال‌های اخیر به دلیل حجم زیادی از داده‌های متنی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف، وب‌سایت‌ها و سایر برنامه‌های کاربردی اطلاعات محور ایجاد شده، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

داده‌های غیرساخت‌یافته، ساده‌ترین شکل داده‌هایی هستند که می‌توانند در هر سناریوی ممکن، ایجاد ودر نتیجه، یک نیاز مبرم به طراحی روش‌ها و الگوریتم‌هایی احساس می‌شود که بتوانند طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاریردی مبتنی بر متن را پردازش کنند.

چاپ اول این کتاب که در تابستان 1400 با قیمت 450 هزار ریال عرضه شد شامل مقدمه‌ای بر متن کاوی، مفاهیم استخراج اطلاعات از متن و کارهایی که در جامعه پردازش زبان طبیعی انجام شده، خلاصه‌سازی خودکار متن، خوشه‌بندی و طبقه‌بندی متن، خوشه‌بندی و بررسی جامع از مسئله‌ خوشه‌بندی است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و تهیه کتاب  با شماره 33749503-045 داخلی 111 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام
captcha