نظر نمایندگان مردم اردبیل در مجلس در مورد تشکیل کابینه وزرای دولت سیزدهم
کد خبر: 3992274
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸

نظر نمایندگان مردم اردبیل در مجلس در مورد تشکیل کابینه وزرای دولت سیزدهم

آن طور که به نظر می‌رسد نظر نمایندگان مردم اردبیل در مجلس نسبت به اکثریت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی مثبت و قابل قبول است.

رضازاده// نظر نمایندگان مردم اردبیل در مجلس در مورد تشکیل کابینه وزرای دولت سیزدهمبه گزارش ایکنا از اردبیل، این روزها محافل بحث تشکیل کابینه دولت همزمان با آغاز کار دولت جدید آغاز شده و طبق روال همیشگی نسبت به تایید نظرات نمایندگان برای تشکیل وزرا نظرسنجی می‌شود که به نظر می‌رسد نگاه نمایندگان مردم اردبیل در مجلس نسبت به وزرای پیشنهادی دولت آیت‌الله رئیسی مثبت و قابل قبول است.

نقاط ضعف و قوت در وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم مشاهده می‌شود

صدیف بدری، نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با اظهار رضایت از وزرای پیشنهادی اظهار کرد: وزاری پیشنهادی جزو گزینه‌های خوب برای سمت‌های در نظر گرفته شده و به نظر بنده دکتر عین ‌اللهی، وزیر پیشنهادی بهداشت، با سبقه خوبی که دارد جزو وزرای موفق خواهد بود.

وی بیان کرد: دوره معاون آموزشی وزیر بهداشت، رئیس بیمارستان دانشگاهی لبافی‌نژاد و در سایر حوزه‌های مدیریتی وزارت بهداشت قرار داشته‌ و فردی با برنامه و مدیر و مدبر است بنابراین می‌تواند مثمرثمر واقع شود و یکی از وزرای موفق خواهد بود.

بدری گفت: علی‌رغم این که کابینه معرفی شده دولت سیزدم با یک سری ضعف و قوت‌هایی روبه‌رو است بنابراین نیاز است تا در راستای بررسی تک تک برنامه‌های وزرای پیشنهادی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یابد تا در نهایت بهترین انتخاب صورت گیرد.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش محل آزمون و خطا نیست، بیان کرد:با توجه به این که عرصه حساس تعلیم و تربیت کشور بسیار حائز اهمیت و اساسی است بنابراین در این زمینه باید سوابق اجرایی محدود که با این جایگاه تناسب ندارد را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

وی بیان کرد: به همین منظور با جدیت و اهتمام ویژه بررسی وزرای پیشنهادی دولت در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور درصدد هستیم این روند را با دقت هر چه تمام انجام دهیم تا شاهد آغاز برنامه‌های اجرایی دولت جدید باشد که به همین منظور گره‌گشایی از مسائل مختلف حوزه آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس، ادامه داد: تجربه فعالیت و مدیریت در سطوح مختلف نظام آموزش و پرورش کشور و ارتباط موثر با اعضای هیئت دولت از شاخصه‌های مهم انتخاب وزیر آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: به نظر اکثریت مجلس محرابیان نیز به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو در حل مشکلات و مسائل می‌تواند موفق عمل کند و در این زمینه مدیریت خوبی داشته باشد.

بدری با اشاره به توانمندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی افزود: قاسمی توانمندی خوبی در جذب سرمایه‌های بخش خصوصی برای تکمیل 70 هزار پروژه عمرانی نیمه تمام دارد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، در رابطه با رستم قاسمی وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی گفت: آقای قاسمی در رشته عمران تحصیل کرده و سوابق عمرانی در زمینه احداث پروژه‌های کلان در قرارگاه خاتم‌الانبیا و وزارت نفت داشته که نشان دهنده تجربه مناسب و قابل توجه وی در کنار تخصص بوده که می‌تواند در ساماندهی 70 هزار پروژه نیمه تمام کشور که رقمی بالغ بر 700 هزار میلیارد تومان نیاز دارد، موثر واقع شود.

دفاع از منافع استان اردبیل انتظار از کابینه وزرای دولت سیزدهم است

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، نیز گفت: دفاع از حقوق و منفعت استان اردبیل در جلسات رأی اعتماد به وزرا و بررسی برنامه‌های آنها به صورت تخصصی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به محرومیت استان اردبیل در راستای ادای حقوق این استان و رساندن به مسیر توسعه پایدار نیاز است با در نظرگیری شرایط سخت اقتصادی کشور مردم استان را از مزایای طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری‌های دولتی بهره‌مند کنیم که این مسئله به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

موسوی اظهار کرد: توجه به رویکردهای ملی و تقویت همبستگی بیشتر در کنار پیگیری مشکلات استان از اهم مواردی است که در دستور کار قرار داده و به دنبال مهیاسازی سرمایه‌گذاری‌های بخش دولتی برای استقرار واحدهای صنعتی و تولیدی متنوع در این راستا هستیم.

وی بیان کرد: کمک به طرح‌های اشتغال‌زا و نیز تقویت نظام اقتصادی برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زا را بیشتر از وزرا انتظار خواهیم داشت.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، گفت: وزیر جهاد کشاورزی پیشنهادی به نظر بنده جزو پیشنهادهای قابل قبول است که انتظار می‌رود نسبت به راه‌اندازی صنایع مرتبط با بخش کشاورزی کمک کرده و اقدامات موثری در این زمینه انجام دهد.

موسوی افزود: انتظار داریم که استان اردبیل به عنوان استان کم‌تر توسعه یافته با نگاه ویژه مورد توجه قرار گیرد تا به محض استقرار دولت و حضور وزرا زمینه پیشرفت‌های روزافزون در این استان فراهم آید.

وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان مورد تائید مجلس است

سیدغنی نظری‌خانقاه، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس، نیز در این باره گفت: به لحاظ منش و تخصص دکتر عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان مورد تائید مجلس بوده و رای اعتماد می‌گیرد و بی‌شک این فرد، گزینه بسیار مناسبی برای وزارت بهداشت محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: ایجاد اعتماد بالای نمایندگان به این شخص محرز و مشخص است و خوشبختانه در حال حاضر تیم مدیریتی همراه وزیر پیشنهادی بسیار موثر و قوی هستند و این کارامدی مجموعه وزارت بهداشت را ارتقا می‌دهد که در این زمینه قوه راهبری وزیر پیشنهادی بهداشت عنصر مهمی است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس، با اشاره به سبقه دکتر عین‌اللهی نیز گفت: این فرد متخصص چشم پزشکی و فوق تخصص قرنیه از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌باشد که در حوزه علمی و اجرایی سرآمد بوده و 35 کتاب، چهار مقاله فارسی و 9 مقاله انگلیسی در حوزه تخصصی خود تالیف کرده است.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم برنامه تخصصی دارد

عباس جهانگیرزاده، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم، گفت: آقای ساداتی‌نژاد که در ابتدای این دوره از مجلس شورای اسلامی ریاست کمیسیون کشاورزی را برعهده گرفت فردی است که تحصیلات مرتبط با حوزه کشاورزی دارد و بر اساس برنامه‌ریزی عمل می‌کند.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون کشاورزی مجلس در این دوره اقدامات و طرح‌های بسیار اثر گذاری را تدوین کرده اما به دلیل ضعف دستگاه‌های دولتی برخی از آنها اجرایی نشده‌ است، ادامه داد: بسیاری از نمایندگان از انتخاب و پیشنهاد آقای ساداتی‌نژاد برای وزارت جهاد کشاورزی ابراز رضایت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ساداتی‌نژاد طی دوره ریاست کمیسیون کشاورزی مجلس ظرفیت‌های موجود در کشور را از نزدیک بازدید و بررسی کرده است و از آنها شناخت کافی دارد، عنوان کرد: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی مناسبی را برای تولید و توزیع محصولات کشاورزی و دامی طراحی کرده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم برنامه مفصل و منظمی را برای واردات و تامین نهاده‌های کشاورزی و دامی ارائه کرده است، افزود: خوشحال هستیم که پس از گذشت حدود 30 سال به وزارت جهاد کشاورزی و انتخاب وزیر برای این وزارتخانه توجه شده است زیرا این وزارتخانه در دوره‌های گذشته فراموش شده بود و کسی به آن توجه نمی‌کرد چرا که همه قبول کرده‌اند که کشاورزی می‌تواند محور اقتصاد کشور باشد.

یکی از مهم‌ترین رای‌های نمایندگان مجلس رای موافق یا مخالف به وزرای پیشنهادی دولت است که در سرنوشت کشور تاثیر بسیار زیادی دارد.

انتهای پیام
captcha