تولید ۲۲ نوع محصول دارویی در جهاددانشگاهی اردبیل
کد خبر: 3990012
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

تولید ۲۲ نوع محصول دارویی در جهاددانشگاهی اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، از تولید محصولات دارویی در این مرکز خبر داد و گفت: ۲۲ نوع محصول دارویی در این مرکز تولید می‌شود که این دارو‌ها به نوبت فرآیند‌های سازمان غذا و دارو را طی و به مرحله تجاری‌سازی خواهند رسید.

تولید ۲۲ نوع محصول دارویی در جهاددانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، ۲۰ مردادماه، از تولید محصولات دارویی در این مرکز خبر داد و گفت: ۲۲ نوع محصول دارویی در این مرکز تولید می‌شود که این دارو‌ها به نوبت فرآیند‌های سازمان غذا و دارو را طی و به مرحله تجاری‌سازی خواهند رسید و هم اکنون نیز یک قطره ضد سینوزیت، تمامی مراحل را سپری و مجوز‌های لازم را از مراجع مربوطه اخذ کرده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه این نهاد انقلابی گفت: جهاددانشگاهی اردبیل در حوزه پزشکی با اولویت سلامت باروری اقدامات متعددی انجام داده است که بر همین اساس تاکنون در مرکز ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل یک هزار و ۸۴۰ مورد مثبت بارداری گزارش شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، افزود: با تلاش‌های بی‌وقفه موفق شدیم تمامی تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و تحقیقاتی ارتقا و افزایش دهیم که خریداری و به‌کارگیری سیستم PGD که در حوزه باروری کاربرد بسیاری دارد، از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

گفتنی است؛ طرح ملی توسعه مشاغل خرد خانگی نیز در دستور کار این مرکز قرار دارد به طوری که فعالیت در ۱۳ کد رشته با سهمیه بیش از ۲ هزار نفر در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha