اردبیل طلایه‌دار مکتب امام حسین(ع) و عاشورا است
کد خبر: 3989710
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

اردبیل طلایه‌دار مکتب امام حسین(ع) و عاشورا است

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: هر آن‌چه هم‌اکنون داریم برگرفته از مکتب سیدالشهدا(ع) و عاشورا است که به عنوان مظهر از خودگذشتگی، ایثار و فداکاری در راه اسلام و قرآن کریم، مقام شهادت را برای خود برگزید.

رضازاده// اردبیل طلایه‌دار مکتب امام حسین(ع) و عاشورا است

به گزارش ایکنا از اردبیل، سردار علی فدوی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 19 مردادماه، در مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، اظهار کرد: هر آن‌چه هم‌اکنون داریم برگرفته از مکتب سیدالشهدا(ع) و عاشورا است که به عنوان مظهر از خودگذشتگی، ایثار و فداکاری در راه اسلام و قرآن کریم، مقام شهادت را برای خود برگزید.

وی با اشاره به اینکه سخنوری خوب و شایسته سردار بابازاده در راه مکتب خون شهدای کربلا و شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم بسیار موثر بوده است، بیان کرد: در طول خدمت سردار بابازاده اقدامات شایسته‌ای توسط فرمانده عاشورایی را دیده‌ایم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ادامه داد: نیروهای انقلابی تا زمان ظهور منجی عالم بشریت مقتدرانه خواهند ایستاد و برای خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند که این امر نشان دهنده تجلی و شکوه و عظمت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

فدوی بیان کرد: انتصاب سردار بابازاده به عنوان فرمانده قرارگاه عاشورا نیز به عنوان یکی از قرارگاه‌های مهم شمال‌غرب کشور مسئولیت خطیر و حساسی است که بی‌شک این شخص با اقتدار می‌تواند آن را مدیریت کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر همدلی و وحدت خوبی برای خدمت‌رسانی به مردم مشاهده می‌شود که با برداشتن گام‌های اساسی در این زمینه به همین منوال ادامه خواهد داشت.

قرآن کریم و عترت مهم‌ترین معیار زندگی بشریت است

در ادامه، آیت‌الله سیدحسن عاملی، امام جمعه اردبیل، اظهار کرد: قرآن کریم و عترت مهم‌ترین معیار زندگی بشریت است که بایستی هر چه توان داریم برای تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه به‌ کار گیریم.

وی افزود: حفظ و ترویج این دو امانت برای تربیت نسلی عاشورایی و حسینی در جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که سردار بابازاده در این زمینه به عنوان یک فرمانده مردمی و محبوب توانسته به یکی از فرماندهان شایسته اردبیل مبدل شده و هیبت سپاه استان را حفظ کند.

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: انتظار ما از سردار محمدی‌اصل نیز این است که بتواند جانشین خوبی برای سردار بابازاده باشد تا بتوانیم در راستای تحقق اهداف نهاد انقلابی در استان اردبیل به همین جدیت و قاطعیت اقدام کنیم.

عاملی تصریح کرد: هر جا مردم با مشکل و دغدغه مواجه می‌شوند، سپاه و بسیج در آن‌جا حضور یافته و این شاهکار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده که در راه اعتلای خدمت به مردم همیشه پیشگام است.

وی اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در تأمین امنیت و اقتدار کشور توانسته زبانزد عام و خاص باشد که این مسئله به نوبه خود بسیار حائز اهمیت بوده و ما بایستی قدردان تلاش‌ها و زحمات سپاه و بسیج و ارتش و تمامی نهادهای مردمی باشیم.

مردم ولایتمدار اردبیل همیشه پشتیبان نظام مقدس انقلاب اسلامی هستند

سردار پاسدار جلیل بابازاده‌قانع، فرمانده قرارگاه عاشورا، نیز بیان کرد: مردم ولایتمدار استان اردبیل در برهه‌های زمانی حساس کشور تاکنون نشان داده‌اند که پشتیبان ولایت و نظام مقدس انقلاب اسلامی هستند.

وی با اشاره به این که رهرو راه امام حسین(ع) بودن وظیفه و رسالت بنده در طول خدمت 13 ساله‌ام بوده است، گفت: بنده در طول دوران خدمتم همواره سعی کرده‌ام با مردمداری و حل مشکلات مردم خدمتگزاری و باورسازی کنم و انتظار از مسئولان نیز همین است.

فرمانده قرارگاه عاشورا، ادامه داد: خوشبختانه سپاه هیچگاه از مردم جدا نشده و همواره در تمامی شرایط در کنار مردم بوده و برای تعالی و پیشرفت کشور گام‌های اساسی برداشته تا دشمنان نتوانند به توطئه‌های اهریمنی خود دست یابند.

بابازاده‌قانع ادامه داد: هر چه داریم مدیون خون پاک شهدای کربلا و شهدای والامقام کشورمان در برهه‌های زمانی مختلف هستیم که با گذشت از جان و خون خود درس ایثار و مردانگی را برای ملت ایران اسلامی یادآور شده‌اند.

در اولین روز از ماه محرم با حضور سردار علی فدوی، جانشین کل سپاه پاسداران، با تجلیل از سردار جلیل بابازاده‌قانع، سردار غلامحسین محمدی اصل به سمت فرمانده و سرهنگ شکر عبدی به سمت جانشین سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل منصوب شد.

سردار فرهنگ مستعد حصاری، جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز به‌ عنوان جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا معرفی شد.

سردبیر و خبرنگار: ابراهیم عزیززاده

انتهای پیام
captcha