کد خبر: 3976260
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
رئیس جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل مطرح کرد؛

ضرورت ارزیابی رویکردهای کاندیداهای شورا از سوی رسانه‌ها + فیلم

رئیس جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل گفت: رسانه‌ها مهم‌تر‌ین پل ارتباطی برای تأثیرگذاری افکار عمومی بر انتخابات ۱۴۰۰ بوده و ضرورت دارد در ارزیابی رویکردهای کاندیداهای شورا نقش مؤثری ایفا کنند.

بدون نگاه حزبی و سیاسی در انتخابات شورا‌ها ورود پیدا کردیمسعید ایرانی‌جم، رئیس جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از اردبیل، گفت: رسانه‌های جمعی به‌عنوان بخشی از ساختار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هر جامعه مهم‌ترین پل ارتباطی برای تأثیرگذاری افکار عمومی بر انتخابات ۱۴۰۰ بوده و ضرورت دارد در ارزیابی رویکردها و دیدگاه‌های کاندیداهای شورا نقش موثری ایفا کنند.

وی بیان کرد: جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل در کنار ۵۲ حزب سیاسی و صنفی سعی کرده تا به‌عنوان تشکلی مردمی در همه ایام سال حضور مؤثر در دفاع از حق مردم و پیگیری مطالبات عمومی داشته باشد به‌طوری که این مجموعه فعالیت محدود ایام انتخاباتی نداشته و در طول سال سعی کرده به‌صورت حرفه‌ای با همراهی متخصصان و نخبگان علمی و دانشگاهی امر مطالبه‌گری را در اولویت کار‌ها قرار دهد.

تشکیل ۱۲ کمیته تخصصی در مجمع مطالبه‌گران اردبیل

رئیس جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل به شکل‌گیری مجمع مطالبه‌گران استان اردبیل با تشکیل ۱۲ کمیته اشاره کرد و گفت: این کمیته‌ها شامل کمیته‌های اجتماعی و فرهنگی، اساتید و دانشگاه‌ها، اصناف، اقتصاد، بهداشت و درمان، حقوقی، سیاسی، عمران شهری، کشاورزی، گردشگری، محیط زیست و رسانه و اطلاع‌رسانی با ۴۲۰ نفر اعضاست که فعالیت مستمری را در طول سال با رویکرد پیگیری مطالبات به حق مردم از مسئولان، مدیران و نمایندگان مجلس و شورا‌ها انجام می‌دهند.

ایرانی‌جم تصریح کرد: ما در سال‌های اخیر به این نتیجه رسیدیم که در مسیر توسعه شهر و احقاق حقوق شهروندان نباید بی‌تفاوت باشیم بلکه پرچم مطالبه‌گری را جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل برافراشته تا با همکاری و همدلی و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و خواص جامعه بتواند کار‌ها را به شکل شایسته به پیش ببرد.

ایرانی‌جم، اظهار کرد: قطعا در فضاسازی انتخاباتی و انتخاب ۱۶ نفر عضو اصلی و علی‌البدل رسانه‌ها نقش محوری داشته و امیدواریم با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم هم شهروندان را به مشارکت در انتخابات ترغیب و تشویق کرده و هم در انتخاب کاندیدا‌های شایسته نقش‌آفرینی کنند.

وی افزود: برخلاف دوره‌های قبل در شورای شهر ششم مصمم هستیم تا اعضای کمسیون ۱۱ گانه شورای شهر با حضور در جلسات مطالبه‌گران بازار به‌صورت مرتب ارائه گزارش کنند.

ایرانی‌جم اظهار کرد: به تناسب کمسیون تخصصی شورا در جامعه اسلامی بازار کمیته‌های تخصصی شکل گرفته تا با حضور نخبگان و برجستگان شهر پیگیری مطالبات مردمی در مدت چهار سال از رؤسای کمیسیون انجام شود تا مردم در جریان کارهای موکلان خود قرار گیرند.

رئیس جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل، بیان کرد: برنامه‌های ارائه شده کاندیداها، با رعایت موازین بهداشتی در جلوگیری از شیوع کرونا و جلسات نهایی با حضور اعضا مجمع در مسجد جامع و در صورت شرایط قرمز کرونایی در فضای باز و آزاد برگزار می‌شود.

رقابت کاندیدا‌های نهایی لیست جامعه اسلامی اصناف اردبیل

ایرانی‌جم اظهار کرد: از ۱۶ خردادماه، رقابت کاندیدا‌های راه‌یافته به مرحله نهایی لیست جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل شروع شده و تا پنج جلسه حضور در این جلسات ارزیابی برای کاندیداتورها الزامی است.

وی افزود: سازوکار و چگونگی ارزیابی ۳۰ نفر از کاندیدا‌های راه‌یافته به مرحله نهایی و رقابت برای قرار گرفتن در لیست جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل در دستور کار است.

رئیس جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل بیان کرد: در آ‌غاز جلسه کاندیدا‌ها توسط مجری مربوطه به ارزیابان و داوران معرفی و در ادامه سه سؤال مشترک در محور‌های مختلف از کاندیدا‌ها پرسیده می‌شود که در مدت سه دقیقه باید به نوبت به سؤالات در حضور ارزیابان پاسخ دهند.

انتهای پیام
نام:
ایمیل:
* نظر:
captcha