کرسی آزاد اندیشی «چرایی حجاب» در جهاد دانشگاهی اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3952045
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

کرسی آزاد اندیشی «چرایی حجاب» در جهاد دانشگاهی اردبیل برگزار شد

کرسی مجازی آزاد اندیشی «چرایی حجاب» به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اردبیل و سازمان دانشجویان، برگزار شد.

کرسی مجازی آزاد اندیشی «چرایی حجاب» در جهاد دانشگاهی اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، ایران سلیمانی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، ۱۶ بهمن‌ماه، در کرسی مجازی آزاد اندیشی «چرایی حجاب» که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اردبیل و سازمان دانشجویان، برگزار شد، گفت: حجاب به معنی مجموعه رفتار‌های پرهیزکارانه است، فلذا وقتی دو نامحرم در کنار هم قرار میگیرند باید حجاب کلامی، رفتاری، و نگاهی داشته باشند.

سلیمانی در ادامه با اشاره به شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: زنان و دختران جوامع امروزی باید از این بانوی گرامی درس بگیرند و با حفظ حجاب و عفاف در جامعه حضور پیدا کنند، در حقیقت با بررسی ابعاد شخصیتی آن حضرت به راحتی می‌توان درک کرد که آن بانو الگوی بی نظیری از سبک زندگی اسلامی برای تمامی زنان و مردان مسلمان دنیا است.

وی تاکید کرد: باید بانوان جامعه از این الگوی شایسته بهترین استفاده را داشته باشند تا شاهد جامعه‌ای باشیم که در آن مردانی علوی و زنانی فاطمی وجود داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، تصریح کرد: آفرینش زن از سوی خداوند موهبتی بزرگ و الهی است، امروزه زن در جامعه تأثیر فراوانی در کاهش معضلات و نارسایی‌های اجتماعی دارد و در صورتی شاهد جامعه‌ای سالم و آرمانی خواهیم بود که به اهمیت جایگاه زن توجه ویژه‌ای شود.

این مدرس دانشگاه، خاطر نشان کرد: وجود ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی ایران در خصوص توجه به منزلت زن موجب شده که زنان ایرانی از جایگاه و کرامت اسلامی و انسانی کم‌نظیری برخوردار شوند.

سلیمانی، افزود: با تعمیم و تعمیق آموزه‌ها و ارزش‌های اسلامی می‌توان امید داشت که زنان هم از فرصت‌های برابر در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اجرایی و اقتصادی برخوردار شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، با بیان اینکه دین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین آسمانی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در اسلام برای هر موضوعی در میان ائمه اطهار(ع) نمونه و الگو برای انسان وجود داشته که باید به آن توجه ویژه شود، حضرت فاطمه زهرا(س) برخلاف عمر کوتاه خود نمونه‌ای کامل در همه حوزه‌ها اعم از همسرداری، تربیت فرزندان، حجاب و عفاف، سیاست، سبک و سیره زندگی برای بانوان و دختران جامعه اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: حجاب به عنوان مهمترین نشانه زنان مسلمان از اهمیت بسیاری برخوردار است و در جوامع غیراسلامی زنان مسلمان بیش از هر چیز به دلیل داشتن حجاب شناخته می‌شوند، فلذا مفهومی برآمده از قرآن کریم، فقه اسلامی و فرهنگ اسلامی است و با وجود اینکه در جوامع مختلف مسلمانان، ممکن است این حجاب با تغییراتی برآمده از فرهنگ سنتی و ملی استفاده شود، اما به طور کلی و مشترک، حجاب موضوعی مشترک در بین تمام مسلمانان از هر فرهنگ و قومیت است.

انتهای پیام
captcha