طرح ملی مشاغل خانگی در اردبیل به سمت شبکه‌ و برندسازی هدایت می‌شود
کد خبر: 3946935
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

طرح ملی مشاغل خانگی در اردبیل به سمت شبکه‌ و برندسازی هدایت می‌شود

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل، گفت: جهاددانشگاهی با برنامه مناسب و همکاری پیشران‌ها، هر یک از مشاغل و مزیت استان به سمت شبکه‌سازی و برندسازی پیش می‌رود.

طرح ملی مشاغل خانگی در اردبیل به سمت شبکه‌سازی و برندسازی هدایت می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهرنگ کوهی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل، ۲۱ دی‌ماه در جلسه هماهنگی و بررسی فرآیند اجرای طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» که با حضور اعضای دبیرخانه این طرح در جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار شد، ضمن بررسی روند اجرای طرح در استان، گفت: این طرح با هم افزایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل و برنامه‌ریزی مشترک با این نهاد در حال اجرا است و با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در تلاش هستیم تا اهداف هر فاز در زمان مقرر آن محقق شود.

کوهی ادامه داد: لازم است خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) و خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به عنوان رسانه وابسته به جهاددانشگاهی بیش از پیش برای آگاهی بخشی به جامعه هدف و انعکاس اخبار حوزه مشاغل خانگی در استان استفاده شود.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل یادآور شد: جهاددانشگاهی با برنامه‌های راهبردی و مناسب در اجرای فاز‌های این طرح به ویژه در امر اتصال به بازار می‌تواند چرخه اقتصاد را رونق بخشد و دغدغه اشتغال را برطرف کند.

کوهی تصریح کرد: جهاددانشگاهی با برنامه مناسب و همکاری پیشران‌ها، هر یک از مشاغل و مزیت استان به سمت شبکه‌سازی و برندسازی پیش برود و همچنین از ظرفیت بازارچه‌های محلی، فرهنگسرا‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی در فاز اتصال به بازار به نحو مطلوب استفاده شود.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: از ظرفیت مراکز آموزشی جهاددانشگاهی در سطح استان برای هدایت و توانمندسازی متقاضیان این طرح استفاده می‌شود تا روند مهارت آموزی افراد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در جهت اهداف پیش برود.

کوهی خاطر نشان کرد: تلاش‌ها در استان اردبیل مبنی بر اجرای فاز ارزیابی اولیه، استعدادسنجی، مشاوره و هدایت متقاضیان با برنامه‌ریزی و هم افزایی به صورت همزمان پیش می‌رود تا اتصال به بازار جامعه هدف با شتاب بیشتری انجام گیرد.

مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل نیز در این جلسه بر اهمیت اجرای بهینه این طرح در استان تاکید و تصریح کرد: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی فرصت مناسبی برای اشتغال، توانمندسازی و معرفی ظرفیت‌های تولیدی استان فراهم کرده است که این امر نقش تاثیرگذاری در تحقق شعار سال دارد.

میثم ضارب‌نیا از ثبت‌نام بیش از دو هزار و ۷۰۰ متقاضی مشاغل خانگی در استان اردبیل خبر داد و افزود: اردبیل از لحاظ ثبت‌نام متقاضی در بین ۳۱ استان رتبه هفتم را دارد که این موضوع همکاری موثر متولیان را در اجرای فاز اولیه طرح نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و ۳۵۰ متقاضی، اولویت شغلی خود را انتخاب کرده‌اند، ادامه داد: پایش، ارزیابی و استعداد سنجی بیش از ۷۰۰ نفر انجام شده که با همکاری پیشران‌ها، دوره‌های توانمندسازی متقاضیان فاقد مهارت اولیه با توجه به اولویت‌های شغلی در حال اجرا است.

در ادامه این جلسه حاضران به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و تصمیمات لازم برای تسریع امورات طرح اتخاذ شد.

انتهای پیام
captcha