افزایش پرداخت زکات در استان اردبیل
کد خبر: 3941601
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

افزایش پرداخت زکات در استان اردبیل

دبیر شورای زکات و مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: خیران و کشاورزان اردبیلی بیش از ۱۰ میلیارد تومان در سال‌جاری زکات پرداخت کرده‌اند.

افزایش پرداخت زکات در استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حسین دشتی، دبیر شورای زکات و مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، ۲۶ آذرماه، ضمن قدردانی از اعضای شورای زکات استان اردبیل که با همکاری مضاعف موجب خدمات‌رسانی گسترده به نیازمندان جامعه شده‌اند، گفت: تاکنون کشاورزان و نیکوکاران اردبیلی بیش از ۱۰ میلیارد تومان زکات واجب، مستحبی و فطریه پرداخت کرده‌اند که در اسرع وقت در اختیار خانوار تحت حمایت و سایر اقشار آسیب‌پذیر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه زکات پرداختی مردم خیر استان اردبیل در هشت ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۹۱ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: هرچقدر کمک‌های مردمی به کمیته امداد بیشتر شود به همان میزان می‌توانیم بخش قابل توجهی از نیاز‌های ضروری محرومان جامعه را برطرف کنیم.

دشتی با بیان اینکه خیران اردبیلی بیش از شش میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در هشت ماهه سال‌جاری زکات واجب و مستحبی پرداخت کرده‌اند، افزود: در ماه مبارک رمضان نیز نیکوکاران اردبیلی حدود چهار میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کرده بودند.

دبیر شورای زکات استان اردبیل با اعلام اینکه حدود سه میلیارد تومان از زکات واجب و مستحبی با مشارکت مراکزنیکوکاری دریافت و در بین مددجویان توزیع شده است، گفت: مراکزنیکوکاری نقش بسزایی در یاری‌رسانی به مستمندان استان اردبیل ایفا می‌کنند که در سایه تلاش‌های آن‌ها بسیاری از گرفتاری‌های خانوار بی‌بضاعت برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از زکات پرداختی در قالب سهم‌الفقرا در امر رسیدگی به امور مستضعفان استان اردبیل هزینه شده است، اظهار کرد: ۹۱ درصد از زکات پرداختی در قالب سهم‌الفقرا و ۹ درصد آن نیز به منظور اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

دشتی بیان کرد: انجام پروژه‌های عام‌المنفعه متولیان خاص خود را دارد که کمیته امداد موظف است زکات مال و مستحبی را تنها برای رفع تامین جهیزیه نوعروسان، کمک معیشت، درمان، تعمیر مسکن و سایر نیاز‌های اقشار آسیب‌پذیر اختصاص دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه زکات پرداختی توسط کشاورزان و خیران در همان روستا‌های مودی زکات هزینه شده است، تصریح کرد: زکات با همکاری دهیاران، شورا‌های شهر و روستا، امام جماعات و ریش‌سفیدان محلات به دست نیازمندان در همان منطقه می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه احیا و ترویج فریضه واجب زکات وظیفه یکایک اقشار جامعه است، بیان کرد: با پیروی از این فریضه واجب الهی می‌توانیم شاهد رفع مشکلات خانوار بی‌بضاعت و توسعه و پیشرفت در منطقه باشیم.

دشتی با بیان اینکه پرداخت به موقع زکات موجب رفع فقر و محرومیت می‌شود، افزود: از خیران، روستاییان و کشاورزان خواستاریم تا با پرداخت به موقع زکات و سایر وجوهات شرعی، به مرتفع ساختن مشکلات و مسائل اقشار آسیب‌پذیر کمک کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اعلام نیکوکاران می‌توانند از طریق سامانه الکترونیکی#۰۴۵*۸۸۷۷* و ارسال عدد ۵ به سادگی زکوات و کفارات خود را پرداخت کنند، گفت: همچنین کشاورزان و خیران می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد در سطح استان اردبیل نیز زکات خود را به دست اقشار آسیب‌پذیر برسانند.

انتهای پیام
captcha