اولین سالگرد مرحوم موذن زاده و عبدالکریم موسوی اردبیلی برگزار شد
کد خبر: 3666561
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲

اولین سالگرد مرحوم موذن زاده و عبدالکریم موسوی اردبیلی برگزار شد

گروه اجتماعی: اولین سالگرد مرحوم سلیم موذن زاده مداح شهیر اهل بیت و مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، در این مراسم که پنجشنبه دوم  آذرماه در مسجد اعظم با حضور اقشار مختلف مردم در کنار مسئولان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد، حجت الاسلام سیدعلی اکبر اجاق نژاد، نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان تصریح کرد: سلیم موذن زاده اردبیلی شخصیت بی نظیر جهان تشیع است که همواره نوای گرم و خاطره انگیز او در مداحی اهل بیت دل ها و روح ها را صیق می دهد.
وی با بیان اینکه مرحوم سلیم موذن زاده به جای همه سرمایه های دنیوی سرمایه باارزش عشق به اهل بیت و خدمت به آنها را در کارنامه خود به نیکی به یادگار گذاشته است، خاطرنشان کرد: شاخص ترین ویژگی سلیم موذن زاده ساده زیستی همراه با ترک تجملات دنیوی و توجه به معنویت ارزشمندی بود که از قرآن و سیره اهل بیت به خوبی فرا گرفت.
حجت الاسلام اجاق نژاد از مرحوم موذن زاده اردبیلی به عنوان مروج مکتب ناب اهل بیت و تسخیرکننده دل ها با صدای سحرانگیز و ماندگار یاد کرد و گفت: در این یک سال به معنای واقعی جای خالی او را در مجالس و محافل معنوی به خوبی حس کردیم اما خوشحالیم که صدای خوش الحان او همچنان شیفتگان اهل بیت را سر ذوق می آورد.
نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان به ویژگی های شخصیتی آیت الله موسوی اردبیلی نیز اشاره کرد و افزود: مرجع عالیقدر جهان تشیع در حیات مبارک خود خدمات ارزشمندی را به جامعه اسلامی و شیعه کرد به طوری که در همه مسئولیت ها سعی کرد با درر نظر گرفتن رضای الهی کارها را به پیش ببرد.
مرحوم سلیم موذن زاده اردبیلی در سال 1315 در محله تازه شهر اردبیل چشم به جهان گشود. صدای خوب و گیرا در خانواده موذن زاده موروثی بود به طوری که پدر و برادرانش نعیم، رحیم و داوود صدای خوشی را در ترویج مکتب اهل بیت به ویژه مناقب و مصایب چهارده معصوم داشتند.
سلیم موذن زاه بیش از 60 سال از عمر خود را صرف اجرای برنامه های نوحه خوانی و مداحی کرد به طوری که بیش از 2 هزار و 500 عنوان اثر ضبط شده در قالب نوار کاست و سی دی از وی به یادگار مانده است.
وی که حنجره اش را وقف حضرت سیدالشهدا(ع) کرده بود در اجرای برنامه های متنوع مداحی، نوحه خوانی، مولودی خوانی، اذان و قرائت قرآن دستی داشت به طوری که به گفته خود مرحوم روزانه به طور متوسط پنج ساعت از عمر خود را صرف مداحی کرده است.
مرحوم سلیم موذن زاده اردبیلی در سن 80 سالگی و در آذرماه 95 دار فانی را وداع گفت و با تشییع باشکوه اردبیلی های حسینی در قطعه مفاخر و هنرمندان بهشت زهرای اردبیل آرام گرفت.
captcha