طرح ملی «مسطورا» در اردبیل اجرا می‌شود
کد خبر: 4204132
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
همزمان با ماه رمضان

طرح ملی «مسطورا» در اردبیل اجرا می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل از برگزاری جلسه هماهنگی و تدوین برنامه‌های طرح ملی مسطورا ویژه ماه رمضان با حضور مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی در اردبیل خبر داد.

«طرح ملی مسطورا» در اردبیل اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدباقر غلامی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل، ۱۸ اسفندماه در جلسه هماهنگی و تدوین برنامه‌های طرح ملی مسطورا ویژه ماه رمضان که با حضور مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی در اردبیل برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تقارن این ایام فرخنده با بهار طبیعت و عید باستانی نوروز، در سخنانی اظهار کرد: همگان باید از خداوند توفیق تلاوت قرآن را درخواست کنیم تا فرهنگ قرآنی در سطح وسیعی از جامعه تسری یابد.

وی در معرفی طرح ملی مسطورا گفت: این طرح با محوریت آموزش مفاهیم قرآنی و زندگی با آیه‌ها ویژه اقشار مختلف در تمام مناطق استان اردبیل در ماه رمضان امسال آغاز و به مدت سه سال اجرا می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل تأکید کرد: رویکرد مهم اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل توجه به آموزش قرآن و سبک زندگی قرآنی در جامعه با همکاری مربیان، مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی و دغدغه‌مندان فرهنگی و قرآنی است.

«زندگی با آیه‌ها»؛ محور برنامه‌های قرآنی ماه رمضان

در ادامه حجت‌الاسلام صابر طهماسبی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل نیز در سخنانی بر ضرورت ایجاد حس نیاز به قرآن در بین افراد جامعه تأکید کرد و افزود: در طرح ملی مسطورا آیاتی از قرآن را انتخاب و سطر به سطر آن‌ها با شعار زندگی با آیه‌ها در بطن خانواده و جامعه پیاده می‌کنیم.

وی افزود: حفظ، مفاهیم و درک معانی آیات منتخب در طرح ملی مسطورا با محتوا و منابع واحد که توسط اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل طراحی شده، توسط مربیان قرآن آموزش داده می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل به محصولات قرآنی تولید شده اشاره کرد و افزود: پادکست، منبر، موشن گرافیک، آبجکت، فایل صوتی، جزوات آموزشی طراحی و آماده شده تا برای اجرای طرح در ماه رمضان به مربیان قرآن ارائه شود.

طهماسبی به انعقاد قرارداد با ادارات، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در راستای اجرای طرح ملی مسطورا اشاره کرد و گفت: ایجاد زمینه برای آموزش ضمن خدمت کارمندان، دوره‌های آموزشی ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان و نیز آقایان و بانوان از اقشار مختلف جامعه در طرح ملی مسطورا برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام
captcha