موفقیت‌های جامعه اسلامی مدیون حضور بانوان است
کد خبر: 4191600
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

موفقیت‌های جامعه اسلامی مدیون حضور بانوان است

اسماعیل چمنی در مراسم بزرگداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز مادر و روز زن تصریح کرد: جامعه اسلامی ما موفقیت‌های خود را مدیون حضور بانوان در عرصه‌های مختلف است.

موفقیت‌های جامعه اسلامی مدیون حضور بانوان استبه گزارش ایکنا، به نقل از دانشگاه محقق اردبیلی، اسماعیل چمنی، ۱۲ دی در مراسم بزرگداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز مادر و روز زن در دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی ما موفقیت‌های خود را مدیون حضور بانوان در عرصه‌های مختلف است، گفت: تربیت بانوان و آقایان جامعه به عهده زنان است و بانوان می‌توانند نتیجه ملموس زحمات خود را در جامعه ببینید.

وی تاکید کرد: اگر جامعه اسلامی ما در حال حاضر رو به اعتلا است، بی‌شک این مهم از تربیت و تلاش بانوان است.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: در سایه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اتفاقات بزرگی به دست بانوان در زمینه پیشرفت کشور اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه جمعیت زنان در حوزه تحصیل رو به پیشرفت است، تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی زنان حدود ۲۳ درصد از دانشجویان کل کشور را تشکیل می‌دادند، ولی در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از دانشجویان کشور را دختران تشکیل می‌دهند. همچنین تعداد بانوان عضو هیأت علمی قبل از انقلاب حدود ۷ هزار نفر بود که امروزه این رقم به ۲۴ هزار نفر رسیده و ۳۵ درصد از کل اعضای هیات علمی کشور را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه از میان ۵ نفر از اعضای هیات علمی و پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی که نامشان در لیست دانشمند یک درصدبرتر جهان آمده است، یک نفر از بانوان می‌باشد، افزود: اگر مردان جایگاهی دارند به لطف و تلاش زنان است و امیدواریم به مرور زمان زنان نیز به جایگاهی که شایسته آنان در جامعه اسلامی است، برسند.

حجت‌الاسلام محمدرضا مصلح‌نیا مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مسئولیت بانوان بسیار سنگین بوده و علاوه بر مسئولیت خود، مسئولیت اعضای خانواده را نیز بر عهده دارند، گفت: رمز موفقیت یک هستی، ترکیب قدم یعنی مرد با مظهر انس و عطوفت یعنی زن است.

وی با بیان اینکه طبق نگرش اسلام زن با پشتوانه و اعتماد به مرد و مرد با الهام از انس و ظرافت زن هستی را شکل می‌دهند، ادامه داد: دین مبین اسلام زن را گل و عطر و طراوت آنرا نشاط زندگی می‌داند و حفظ این طراوت نیز بر عهده پشتوانه آن است.

انتهای پیام
captcha