افتخارات دانش‌آموز نخبه اردبیلی رونمایی شد
کد خبر: 4186953
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
در دانشگاه محقق اردبیلی؛

افتخارات دانش‌آموز نخبه اردبیلی رونمایی شد

همزمان با هفته پژوهش و فناوری از ویترین افتخارات علمی و جوایز بین‌المللی رادین اکبرپور، دانش‌آموز نخبه اردبیلی در موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی رونمایی شد.

رونمایی از افتخارات دانش‌آموز نخبه اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلیبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، همزمان با هفته پژوهش و فناوری و با حضور مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولان استانی، از ویترین افتخارات علمی و جوایز بین‌المللی رادین اکبرپور، دانش‌آموز نخبه اردبیلی در موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی رونمایی شد.

جبرائیل رزمجو، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی، 18 آذرماه در این مراسم رونمایی با تأکید بر لزوم حمایت از نخبگان و پژوهشگران گفت: رونمایی از این ویترین در حمایت و تشویق جوانان به امر پژوهش و فناوری است؛ در همین راستا کارت عضویت افتخاری بنیاد پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی به این دانش‌آموز نخبه اعطا می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیران آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پارک علم و فناوری از فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه ادامه داد: تقدیر و تجلیل از استعداد‌ها و نخبگان همواره جزو برنامه‌های ماست.

وی با بیان اینکه پوستر اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها نیز که اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد، رونمایی می‌شود، اضافه کرد: این کنفرانس با مشارکت کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم)، دانشگاه‌ها و موزه‌های دانشگاهی، مؤسسات فرهنگی و موزه‌ای سراسر کشور و حمایت و همکاری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره‌کل استان برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: توجه ویژه به موزه‌ها و مسائل و موضوعات مرتبط، نقش و اثر موزه‌های علمی، فنی و دانشگاهی، تقویت هویت علمی و فنی کشور و معرفی در سطح بین‌الملل، حفظ میراث فرهنگی، علمی و تاریخی کشور و نمود بین‌المللی آن، دیپلماسی علمی و فرهنگی و استفاده از نقش موزه‌ها در باروری خلاقیت و نوآوری استعداد علمی، فرهنگی، تاریخی و هویتی کودکان، نوجوانان و جوانان و هم‌افزایی دانش و تجربه و اطلاعات موزه‌های کشور باهم و با مؤسسات موزه‌ای جهانی از اهداف این کنفرانس است.

وی با بیان اینکه این کنفرانس دارای مجوز ISC بوده و تاکنون مؤسسات فرهنگی و موزه‌ای و دانشگاه‌ها و انجمن‌های بسیاری برای حمایت و همکاری با کنفرانس اعلام آمادگی کرده‌اند، ادامه داد: از سایر مجموعه‌های مشابه نیز جهت همکاری و مشارکت در این کنفرانس به عمل می‌آید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: گستره موضوعی موزه‌ها، گستره فضایی موزه‌ها، گستره تأثیر موزه‌ها، کارکرد موزه‌ها و گذشته، حال و آینده موزه‌ها از محور‌های این کنفرانس هستند.

انتهای پیام
captcha