دانشجویان باید دغدغه حل مسائل و مشکلات جامعه را داشته باشند
کد خبر: 4186320
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
استاندار اردبیل:

دانشجویان باید دغدغه حل مسائل و مشکلات جامعه را داشته باشند

سیدحامد عاملی در نشست با تشکل‌های دانشجویی استان اردبیل به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشجویان باید دغدغه حل مسائل و مشکلات جامعه را داشته باشند، گفت: جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی اقدامی ارزشمند است.

دانشجویان باید دغدغه حل مسائل و مشکلات جامعه را داشته باشندبه گزارش ایکنا به نقل از دانشگاه محقق اردبیلی، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل، ۱۴ آذرماه در نشست صمیمی با تشکل‌های دانشجویی استان اردبیل که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، ضمن تبریک روز دانشجو با بیان اینکه تقریر حقیقت برای انسان‌ها و تقلیل آلام انسان‌ها دو فضیلت مهم است، گفت: مسیر کشف حقایق برای انسان‌ها نیز از راه پژوهش می‌گذرد.

وی افزود: امروز حل مسائل و گرفتاری‌ها جز از مسیر علم، تحقیق و پژوهش میسر نخواهد بود.

استاندار اردبیل تأکید کرد: دانشجو و دانشگاه برای ما مهم است؛ چراکه امروز دانشجویان هر تفکری داشته باشند، مطمئنا حداکثر ۱۰ سال دیگر همین افکار و سبک زندگی در جامعه گسترش خواهد یافت.

وی به ضرورت تغییر رویکرد در اقدامات کلان کشور تاکید کرد و گفت: یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه‌ها و مجموعه‌های علمی، پژوهشی و دانشجویی ارائه راهکار به دولت و روشن کردن مسیر است.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه دانشجو باید دغدغه حل مسائل و مشکلات جامعه را داشته باشد، ادامه داد: در دانشگاه اگر وارد مسائل کلان اصلی و جامعه نشویم، این موارد به عنوان مطالبه مطرح نخواهد شد.

وی بیانیه گام دوم انقلاب را بیانیه ای تحولی عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه به صورت شفاف مسیر را به ما نشان داده‌اند.

استاندار اردبیل با اشاره به وضعیت کمبود خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه‌های استان، اضافه کرد: در دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه خوابگاهی اقداماتی آغاز شده که امید می‌رود با تکمیل این پروژه‌ها مشکلات خوابگاهی این دانشگاه حل شود.

وی با اشاره به اغتشاشات سال گذشته، ادامه داد: در این خصوص رؤسای دانشگاه‌های استان بهترین مدیریت را انجام دادند و ما شاهد کوچک‌ترین مشکلی در این خصوص نبودیم. رئیس دانشگاهی که مقبولیت عمومی داشته باشد، می‌تواند در مسیر هموار حرکت کرده و موفق شود.

عاملی با اشاره به مسائل استان، ادامه داد: برنامه ریزی‌های لازم برای ارتقای شاخص‌های توسعه استان در حوزه بزرگراه‌ها، راه آهن، تجهیزات فرودگاهی، ارتباطات اینترنتی، زیرساخت‌های آب، برق، گاز، کشاورزی، تولیدات گلخانه‌ای و گردشگری در استان آغاز شده و در حال انجام است.

استاندار اردبیل گفت: اقدام دانشگاه محقق اردبیلی نیز در جذب بیش از یک هزار و ۴۰۰ دانشجوی خارجی بسیار ارزشمند بوده که این اقدام حاصل تلاش مجموعه مدیریتی این دانشگاه در یک سال اخیر بوده است.

انتهای پیام
captcha