گرامیداشت روز جهانی معلولان در اردبیل
کد خبر: 4186014
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

گرامیداشت روز جهانی معلولان در اردبیل

مراسم گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی معلولان با حضور جمعی از مسئولان استانی، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

گرامیداشت روز جهانی معلولان در اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، مراسم گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی معلولان با حضور جمعی از مسئولان استانی، 13 آذر ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

در این مراسم که به همت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش‌وپرورش استثنایی استان اردبیل برگزار شد، داریوش علومی، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل گفت: کودکان و نوجوانان دارای نیاز‌های ویژه نیز در کنار دیگر افراد جامعه امکان شکوفایی استعدادهایشان رادارند و معلمان و زحمت‌کشانی که این عزیزان را در شناخت توانایی‌هایشان یاری می‌رساندند، قابل‌تقدیر هستند.

وی بابیان اینکه کانون پرورش فکری، افراد دارای نیاز‌های ویژه را جدا از سایرین نمی‌داند، گفت: تمامی مراکز کانون در استان در صورت مراجعه این عزیزان از آمادگی ارائه خدمات فرهنگی و هنری برخوردارند.

معاون فرهنگی کانون با اشاره به اینکه مرکز شماره ۳ کانون در اردبیل به‌عنوان مرکز تخصصی پذیرای افراد دارای نیاز‌های ویژه است، افزود: با فراهم آوردن استاندارد‌های فیزیکی ساختمان در این مرکز و در اختیار قرار دادن وسیله ایاب‌وذهاب، خدمت‌رسانی فرهنگی به دانش آموزان مدارس استثنایی به‌صورت هفتگی در حال انجام است.

محمد شفائی، رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان نیز هدف از نام‌گذاری مناسبت روز جهانی معلولان را یادآوری و آگاهی بخشی از وضعیت افراد با نیاز‌های ویژه دانست و گفت: معلولان بزرگ‌ترین اقلیت جامعه هستند و نیاز است مسئولان تصمیم‌ساز، زمینه حضور و مشارکت بیشتر این افراد را در عرصه‌های مختلف فراهم آورند

شفائی بابیان اینکه نگرش جامعه به افراد دارای معلولیت باید تغییر کند، گفت: افراد معلول دارای تفاوت‌های ظاهری هستند که در صورت توجه به استعداد‌ها و دیگر توانمندی‌های آن‌ها، شخصی مستقل و توانمند خواهند بود.

در این مراسم جواد قرآن نویس رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل نیز از آمادگی مجمع برای فراهم آوردن امکانات موردنیاز آموزش‌وپرورش استثنایی استان در ارائه خدمات آموزشی به افراد دارای معلولیت خبر داده و گفت: با حمایت خیرین، مدرسه‌ای با مساحت ۴۰۰ مترمربع و در ده اتاق تحویل این عزیزان شده است و برای تأمین دیگر هزینه‌های موردنیاز منابع لازم را فراهم خواهیم ساخت.

انتهای پیام
captcha