جلسه توجیهی طرح «تدبر در قرآن» برگزار شد
کد خبر: 4184100
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

جلسه توجیهی طرح «تدبر در قرآن» برگزار شد

جلسه توجیهی طرح «تدبر در قرآن» با حضور رئیس و کارشناسان اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل و جمعی از اساتید و مربیان قرآن برگزار شد.

برگزاری جلسه توجیهی طرح «تدبر در قرآن»به گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام صابر طهماسبی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل چهارم آذر ماه در این جلسه در سخنانی گفت: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، فضای قرآن آموزی کشور باید به سمت فهم و تدبر ارتقا پیدا کند.

وی افزود: اجرای طرح تدبر در قرآن از مهم‌ترین فعالیت‌ها برای عمل به فرامین رهبر برای ایجاد، آموزش و ارتقاء شبکه بزرگی از معلمان و مربیان و مدرسان و اساتید تدبر در قرآن در سطح کشور است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل به شرایط اجرای طرح تدبر در قرآن اشاره کرد و افزود: از آنجا که توسعه و تعمیق طرح تدبر در قرآن به عنوان یک حرکت ارزشمند نیازمند استفاده از ظرفیت‌های بومی در سطح استان‌های مختلف و تأمین و تربیت منابع انسانی و کادر‌های آموزشی متخصص می‌باشد، طرح «تربیت مربی تدبر در قرآن کریم» به عنوان گام اول جهت بسط و توسعه طرح تدبر در قرآن کریم پیش بینی شده است.

طهماسبی به نتایج اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: در صورت اجرای موفق طرح طرح تدبر در قرآن شاهد نتایج سودمند و مفیدی در رفع آسیب‌های فردی و اجتماعی و رشد و توسعه فرهنگ انسان ساز قرآن کریم در جامعه خواهیم بود.

در ادامه هریک از کارشناسان قرآن، اساتید و مربیان قرآن و نیز طاهر آگاه مدیر موسسه قرآنی فردوس فاطمه(س) اردبیل به عنوان مجری طرح تدبر در قرآن، به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص اجرای این طرح پرداخته و مقرر شد، این دوره در جلسه اول در قالب افتتاحیه به صورت حضوری و در ۱۶ جلسه ۳۲ ساعته به صورت مجازی توسط اساتید کشوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha