اندیشه اسلامی بزرگترین قدرت در مقابل افکار شیطانی استکبار است
کد خبر: 4183708
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

اندیشه اسلامی بزرگترین قدرت در مقابل افکار شیطانی استکبار است

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده گفت: تعقل و خردورزی در اندیشه اسلامی بزرگترین سد و قدرت معنوی در مقابله با استکبار جهانی است.

اندیشه اسلامی بزرگترین قدرت در مقابل افکار شیطانی استکبار استبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، اول آذر ماه در مراسم «چهارشنبه‌های امام رضایی» در هیئت خدام الرضا(ع) دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان اردبیل در سخنانی گفت: تشکیل هیئت جریان فرهنگی عظیم در جامعه است و باید این اقدام معنوی را حفظ و حراست کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: در عالم هستی دو مسیر  موازی همواره در حال حرکت است که یکی مسیر الهی بوده و انسان را به سعادت رهنمون می سازد و دیگری مسیر ولایت شیطانی بوده و عامل اصلی در انحراف و بروز ناهنجاریهای اخلاقی است.

وی اندیشه و تعقل را اساس دستیابی به مسیر ولایت الهی عنوان کرد و گفت: چنانکه در قرآن خداوند به عبارات «افلا تتفکرون» «افلا تعقلون» تاکید زیادی داشته لذا اعتقاد، تعقل و اندیشه راه درست انتخاب را به بشریت نشان داده و راه رهایی انسان از غفلت و نادانی بوده و او را از قرار گرفتن در مسیر شیطانی نجات می‌دهد.

جعفرزاده تاکید کرد: وقتی خداوند، انسان را خلیفه خود در روی زمین خطاب کرده لذا انسان باید ارزش وجود خود را شناخته و در ارتقای این مقام خلیفه الله مسیر عبودیت را طی کند.

بصیرت لازمه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل هدف دشمن را سلب اراده و قدرت تعقل از انسان عنوان کرد و افزود: مستکبرین عالم همواره درصدد موجه جلوه دادن افکار شیطانی خود بوده و با رنگ و لعاب و آرایش ظاهری به فریب افکار عمومی پرداخته و فرصت اندیشه را از افراد سلب می‌کند که رفع این توطئه نیاز به بصیرت و آگاهی دارد.

وی گام نهادن در مسیر عبادالله را برترین اصل در جریان ولایت الهی عنوان کرد و افزود:  اگر در جامعه عموم افراد اعم از مسئول، کارمند، اصناف و صاحبان کسب و کار و آحاد مردم، افعال و رفتار خود را برای رضایت الهی و خالصانه انجام داده و خودشناسی و خداشناسی را در اولویت قرار دهند، به فرموده حضرت زهرا(س) خداوند نیز امور بین مردم و آنان را اصلاح نموده و خیر و برکت را به آنان ارزانی می‌کند.

جعفرزاده در پایان به نقش خانواده در تربیت فرزندان اشاره کرد و افزود: خانواده یکی از مهم‌ترین عناصر سعادت و شقاوت در جامعه است و اگر جوانی را می‌بینیم که در دستیابی به هویت دینی و ارزش‌های اسلامی دچار مشکل است با پیگیری عوامل مختلف به این امر دست می‌یابیم که یکی از عوامل این است که والدین در این زمینه کوتاهی کرده و وظیفه تربیتی خود را به خوبی ایفا نکرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل تاکید کرد: اگر خانواده، مدرسه، دانشگاه و جامعه هم راستا با یکدیگر در تربیت افکار نوجوانان و جوانان تلاش کنند یقینا آسیب‌های اجتماعی در حد چشمگیری کاهش می‌یابد.

انتهای پیام
captcha