پیام مدیرکل بهزیستی اردبیل به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار
کد خبر: 4182791
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

پیام مدیرکل بهزیستی اردبیل به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، پیام تبریک صادر کرد.

مدیرکل بهزیستی اردبیل پیام تبریک صادر کردبه گزارش ایکنا از اردبیل، حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل، 28 آبان ماه به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، پیام تبریک صادر کرد.

 متن پیام بدین شرح است:

«مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا

(هرکس نفسی را حیات بخشد، مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده) «سوره مائده، آیه ۳۲»

پنجم جمادی الاولی، سالروز ولادت با سعادت استوره صبر و پایداری، حضرت زینب(س) در تقویم سال ۱۴۰۲ مصادف با ۲۸ آبان به عنوان روز پرستار نامگذاری شده و این روز بهانه خوبی برای یادآوری رشادت‌های آن بانوی بزرگوار و گرامیداشت مقام پرستار می‌باشد.

از آنجا که پرستاری یکی از راه‌های قرب به خداوند و دستیابی به کمال انسانی است، این عمل پسندیده در سیره پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) به ویژه بزرگ بانوی اسلام و پیام‌رسان واقعه عاشورا، حضرت زینب(س) دیده می‌شود که نشان از جایگاه والا، ارزشمند و معنوی این قشر زحمتکش و سرافراز دارد.

طبق فرموده مقام معظم رهبری: «هر آن کس که کارش را در هر موقعیتی به درستی انجام دهد، به آرمان‌های انقلاب و امام راحل (ره) عمل کرده است» و پرستاران نیز همواره در این عرصه پیشتاز بوده‌اند و در دوران سخت همه گیری ویروس کرونا، با جان و دل در این امر خطیر حضور داشته و حتی از جان خود نیز گذشته و به مقام والای شهادت نائل آمده اند.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره ماندگار شهدای جامعه پزشکی به ویژه شهیدان مدافع سلامت، سالروز ولادت با سعادت پرستار عاطفه‌ها، عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری علیهم السلام را تبریک گفته و از درگاه خداوند متعال برای این قشر شریف و فرهیخته آرزوی موفقیت، سلامتی و سربلندی دارم.

 حامد رضایی
 مدیرکل بهزیستی استان»

انتهای پیام
captcha