توزیع ۱۴۰۰ سری جهیزیه برای زوج‌های جوان اردبیل
کد خبر: 4180678
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

توزیع ۱۴۰۰ سری جهیزیه برای زوج‌های جوان اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: سال گذشته کمیته امداد استان اردبیل بیش از یک هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه در بین زوجین جوان توزیع کرده است.

دیدار مدیرکل کمیته امداد با مدیرکل ورزش و جوانان اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از کمیته امداد اردبیل، علیرضا حسین نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، 16 آبان‌ماه، در دیدار با مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان اردبیل اظهار کرد: ۸۹ هزار مددجو از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که ۶.۸ درصد جمعیت استان اردبیل را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این مددجویان، به ۱۶ هزار دانش آموز و ۷۰۰ دانشجو نیز خدمات حمایتی ارائه می‌کنیم و در مجموع حدود ۱۷ هزار جوان و نوجوان مستعد آماده بهره‌مندی از زیرساخت‌های ورزشی و تندرستی هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بحث استعدادیابی را در بین این نوجوانان و جوانان یادآور شد و بیان کرد: تعداد زیادی از این دانش آموزان و دانشجویان به دلیل مشکلات مالی قادر به حضور در فعالیت‌های ورزشی نیستند که انتظار می‌رود اداره کل ورزش و جوانان با اختصاص سالن‌های ورزشی از بین آن‌ها استعدادیابی را انجام دهد.

حسین‌نژاد گفت: ۲۲۰ نخبه در کمیته امداد و در حوزه‌های علمی، هنری، ورزشی و فرهنگی شناسایی شده که بخشی از این نخبگان قهرمانان ورزشی هستند.

وی ادامه داد: موضوع ازدواج و تسهیل‌گری را در این حوزه در راستای سیاست‌های جوانی جمعیت و تدبیر شایسته مقام معظم رهبری جدی گرفته‌ایم و سعی می‌کنیم تا هزاران نفر از جوانان در آستانه ازدواج در تامین جهیزیه و یا شروع زندگی مشترک دچار مشکل نشوند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: سال گذشته بیش از یک هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه بین زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد توزیع شده و در مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از جوانان این استان با تامین بیش از ۳۷ میلیارد تومان از جهیزیه ساده بهره‌مند شده‌اند.

حسین‌نژاد اظهار کرد: از ابتدای امسال نیز بیش از ۵۰۰ سری جهیزیه اهدا شده و قرار است ۱۲۰ سری نیز در ماه‌های آینده اهدا شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار همراهی ورزش و جوانان، در بخش بهره‌مندی مددجویان از فضا‌های ورزشی و تاسیسات فراهم شده در این حوزه معاونت جوانان در بحث اوقات فراغت و ساماندهی جوانان نیز ورود پیدا کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: دو کانون دائمی در مشگین‌شهر و شهرستان اردبیل به عنوان کانون‌های تربیتی و فرهنگی دایر شده و در حال حاضر فعالیت می‌کنند و در کنار آن در فصل تابستان نیز به همت کانون‌های دایمی و موقت اجرای برنامه‌های ورزشی، فرهنگی، حرفه آموزی و ... را شاهد هستیم

انتهای پیام
captcha