دلجویی آیت‌الله عاملی از بیماران مرکز خیریه توانبخشی و نگهداری از معلولین ذهنی
کد خبر: 4178942
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

دلجویی آیت‌الله عاملی از بیماران مرکز خیریه توانبخشی و نگهداری از معلولین ذهنی

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از مرکز خیریه توانبخشی و نگهداری از معلولین ذهنی حضرت ابوالفضل(ع) بازدید کرده و از بیماران نگهداری شده در مرکز دیدار و دلجویی کرد.

دلجویی امام جمعه اردبیل از بیماران مرکز خیریهبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل بهزیستی اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به همراه معاون امور توانبخشی بهزیستی بهزیستی استان، نهم آبان ماه از مرکز خیریه توانبخشی و نگهداری از معلولین ذهنی حضرت ابوالفضل(ع) بازدید کرده و از بیماران نگهداری شده در مرکز دیدار و دلجویی کرد.

امام جمعه اردبیل ضمن تقدیر از خدمات کادر مرکز، مددکاران و همچنین قدردانی از خیرین و اعضای هیات امنای مرکز که با جان و دل و بدون هیچ چشم داشتی در خدمت این دلشکستگان و، ولی نعمتان هستند، بر ضرورت جلب مشارکت حداکثری مردمی و استفاده از ظرفیت بالای خیرین ومتوولین استان برای تجهیز سایر بخش‌های این مجموعه بی‌نظیر تاکید کرد.

عاملی با بیان اینکه خدمت به بندگان الهی خصوصاً دلشکستگان و افراد معلولی که مدام نیازمند یاری هستند کاری بسیار بزرگ و اجری اخروی را بدنبال دارد گفت: در هر کشور و شهری افرادی هستند که نیاز به مراقبت‌های خاصی دارند و اگر مجموعه‌های حمایت‌رسان وجود نداشته باشد‌ای بسا این افراد دچار آسیب‌های فراوانی شده و وجه شهر و یا آن منطقه را خدشه دار کنند.

امام جمعه اردبیل موسسه خیریه توانبخشی معلولین ذهنی حضرت ابوالفضل(ع) اردبیل را از جمله مراکز و موسسات بسیار خوب در سطح کشور خطاب کرد و گفت: در بسیاری از موارد خانواده‌ها با توجه به شرایط موجود، قادر به حضانت و نگهداری از فرزندان بیماری که از ناحیه معلولیت‌های ذهنی رنج می‌برند نسیتند و گاهاً جگر گوشه‌های خودشان را به چنین مراکزی می‌سپارند؛ لذا بر همه ما واجب است تمامی احتیاجات و نیاز‌های این قبیل از مجموعه‌ها و افراد حاضر در آن‌ها را تامین نماییم.

وی ضمن تقدیر از تشکر از حمایت‌های بی‌دریغ و بی‌منت خیرین در یاری رساندن به نیازمندان و افتادگان جامعه از تمامی افرادی که قادر به کمک رسانی و دستگیری از این افراد هستند دعوت کرد در این اقدام خداپسندانه و نیک مشارکت جدی داشته باشند و با این اقدام مایه مباهات و فخر استان قرار گیرند.

عاملی در بخش دیگر از سخنان خود یادآور شد: اگر بخواهیم از لحاظ عاطفی ملت مان را تعریف کنیم بهتر است که با چنین مجموعه‌های معرفی شوند که مایه فخر استان و کشور محسوب می‌شوند و در دستگیری از نیازمندان سرآمد دیگران قرار گرفته و این محرومان را از کالبد جامعه می‌دانند.

وی ادامه داد: بنده به نوبه خود احساس می‌کنم در چنین مکان‌های مقدس و ارزشمند حتماً دعا‌ها و تضرع مومنین مورد اجابت قرار می‌گیرند، لذا شایسه است ضمن احترام به تمامی نیت‌های پاک و خیر اندیش استان، طبق سنت‌های پسندیده ائمه اطهار(ع)، آموزه‌های اخلاقی و انسانی را همواره مورد تفقد و عنایت قرار داده و این تجارب گرانقدر را به آیندگان نیز منتقل نمائیم.

امام جمعه اردبیل ضمن بازدید از بخش‌های مختلف موسسه خیریه توانبخشی معلولین ذهنی حضرت ابوالفضل(ع)، برای هرگونه تبلیغ، معرفی و حمایت از خیرین و نیکوکاران برای یاری رساندن به نیاز‌های اصلی این مجموعه و معلولان نگهداری شده در این اعلام آمادگی نمود.

انتهای پیام
captcha