جامعه‌پردازی با محوریت مسجد اصل اساسی در امر به معروف و نهی از منکر است
کد خبر: 4175908
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

جامعه‌پردازی با محوریت مسجد اصل اساسی در امر به معروف و نهی از منکر است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: جامعه‌پردازی با محوریت مسجد فصل مشترک همکاری تبلیغات اسلامی و ستاد امر به معروف و نهی منکر است.

انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین ستاد امر به معروف و تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، 25 مهرماه، در جلسه مشترک با رئیس و کارکنان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل در سخنانی گفت: همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی افزود: بنیاد هدایت اداره کل تبلیغات اسلامی با هدف ارتقای شبکه امامت در راستای تقویت علمی، توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی در حوزه عملکرد امامان محله می‌تواند مساجد را در امر به معروف و نهی از منکر فعال کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل بر ضرورت کنشگری مساجد در محلات تاکید کرد و افزود: مسجد باید محور و فرمانده جریان فرهنگی در جامعه بوده و امام محله به عنوان رکن اصلی در تبیین گری با محوریت مساجد فعال باشد.

جعفرزاده با ابراز خرسندی از فعالیت شایسته امامان محله در اردبیل گفت: در استان اردبیل امامان محله با استفاده از ظرفیت‌های مردمی اقدام به تشکیل شبکه خیرین سلامت، اشتغال و کارآفرینی و کمک تحصیلی دانش‌آموزان نموده‌اند که در امر به معروف و نهی از منکر نیز می‌توانند شبکه گسترده مردمی تشکیل دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تاکید کرد: تشکیل سمن‌ها و تشکل‌های مردمی نباید باعث کاهش جایگاه اجتماعی مساجد باشدبلکه بایستی با محوریت مساجد در راستای کاهش مشکلات و آسیب‌ها و امید آفرینی در جامعه تلاش کنند.

جعفرزاده بر ضرورت تدوین اطلس فرهنگی مساجد و محلات تاکید کرد و افزود: با تدوین اطلس جامع فرهنگی مساجد و محلات می‌توان ظرفیت‌ها اعم از کنشگران فرهنگی، آسیب‌ها و نقاط ضعف و قوت و نیز نیازمندی‌های فرهنگی، اجتماعی مساجد و محلات را احصا و طبق نتایج حاصله فعالیت‌های موثر ارائه کرد.

وی هیئت‌های مذهبی را کانون جهاد تبیین در جامعه عنوان کرد و افزود: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هیئت‌های مذهبی کانون اصلی جهاد تبیین و روشنگری در جامعه هستند که این نشان گر اهمیت و رسالت سنگین هیئت‌های مذهبی در بصیرت افزایی اقشار مختلف مردم در راستای اجرای فرامین رهبری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل به سرفصل‌های همکاری این اداره با ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های مردمی تحت نظارت اداره کل تبلیغات اسلامی اعم از امامان محله، مساجد، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی، تبلیغی، انجمن‌های اسلامی، موسسات و خانه‌های قرآنی در راستای انجام رسالت امر به معروف و نهی از منکر فعال بوده و همچنان این فعالیت با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استمرار می‌یابد.

جعفرزاده محور محتوایی را از دیگر سرفصل‌های همکاری تبلیغات اسلامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در تامین محتوا و مهارت افزایی آمرین به معروف و ناهیان از منکر می‌تواند همکاری مستمری با این ستاد داشته باشد.

در این جلسه سید ابراهیم میرعباس‌زاده، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر اردبیل نیز در سخنانی با ارائه گزارش اجمالی از فعالیت‌های این ستاد بر ضرورت آشنایی و توجیه بیشتر فعالان فرهنگی در راستای همکاری فی مابین تاکید کرد و افزود: ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه استان ظرفیت مهم فرهنگی و تبلیغی برای شبکه سازی در راستای همکاری با نمایندگان ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌ها هستند.

وی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با هدف کاهش مشکلات و نیز پاسخ به مطالبات مردمی فعالیت و پیگیری خود را تا به دست آوردن نتیجه مطلوب ادامه داده و رفع معضلات و آسیب‌ها را در اولویت مهم فرهنگی و تبلیغی قرار داده است.

در ادامه این جلسه تفاهمنامه همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل به امضای طرفین رسید و هر دو طرف بر تعامل دوسویه در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام
captcha