تشکیل انجمن اسلامی معلمان ضرورت فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش است
کد خبر: 4173745
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

تشکیل انجمن اسلامی معلمان ضرورت فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش است

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده گفت: تشکیل انجمن اسلامی معلمان ضرورت فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت اسلامی است.

دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل با مدیرکل آموزش و پرورش استانبه گزارش ایکنا، به نقل از تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، 16 مهرماه، در نشست هم‌اندیشی برنامه‌ها و عملیات سازی تفاهم نامه فرهنگی مشترک با مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش استان اردبیل در سخنانی جهت‌دهی جریان آموزشی را وظیفه اصلی مجاهدان عرصه علم و دانش عنوان کرد و افزود: مدیریت عرصه آموزش و پرورش باید همراه با نگاه راهبری در راستای تربیت صحیح نسل آینده باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تقویت مبنای دینی، قرآنی و فرهنگی در مدارس را مهم عنوان کرد و افزود: در راستای همکاری آموزشی با اداره کل آموزش و پرورش استان، دوره‌های توانمندسازی ویژه دانشجو معلمان و نیز دبیران دینی و قرآن توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل انجام و در مباحث قرآنی، تربیتی، دینی و اعتقادی محتوای آموزشی ارائه می‌شود.

وی افزود: اجرای «طرح قرآنی سمیر» راهکاری موثر در تبیین پیام‌های قرآنی در حوزه مسائل روز جامعه و نیاز جوانان در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی است.

جعفرزاده بر تقویت ارتباط و تعامل آموزش و پرورش با تبلیغات اسلامی تاکید کرد و افزود: همکاری در زمینه فرهنگی، هنری و تربیتی با همکاری «بنیاد ملی نوجوان» و اعزام مربیان برای مراکز پیش دبستانی و مهدکودک توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از جمله موارد همکاری با آموزش و پرورش می‌باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تشکیل انجمن اسلامی معلمان را ضرورت مهم فرهنگی در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: انجمن اسلامی معلمان در تمام شهرستان‌های استان با عضویت نخبگان و نیرو‌های انقلابی از بدنه آموزش و پرورش باید تشکیل و به صورت مستمر و اثربخش فعالیت کنند.

وی افزود: تشکیل کانون‌های فرهنگی، تبلیغی و هیئت مذهبی نوجوانان در مدارس می‌تواند در تربیت دینی دانش آموزان و نیز توانمندسازی دبیران و کادر آموزشی و اجرایی مدارس موثر باشد.

جعفرزاده به تولید محتوا توسط فعالان فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۰۰ کلیپ با محتوای فرهنگی با موضوعات حجاب و عفاف، زندگی شهدا، اخلاق و آداب اسلامی و مسائل روز جامعه تولید و آماده پخش در مدارس است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل افزایش مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در استان را ضروری عنوان کرد و افزود: هم اکنون ۲ مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا در مرکز استان (دخترانه) و شهرستان مشگین شهر (پسرانه) فعالیت دارد که بحاظ استقبال دانش آموزان نیازمند احداث این مدارس در شهرستان‌های پارس آباد، گرمی و نیز مدرسه پسرانه در اردبیل هستیم.

ضرورت تقویت حضور روحانیان در مدارس

در ادامه کلام الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در سخنانی با تقدیر از حضور ۴۵۰ روحانی در مدارس گفت: میزان نقش و تاثیرگذاری روحانیون در مدارس مستقیما در کاهش آسیب‌های اجتماعی بین نوجوانان و جوانان موثر بوده و نیازمند تقویت این حضور در مدارس هستیم.

وی گفت: روحانیون فعال در مدارس در امر پاسخگویی به شبهات، فعالیت در طرح امین، مشاوره ویژه دانش آموزان و اولیا و نیز برگزاری گفتمان‌های دینی اقدامات موثری انجام داده و این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: کمبود فضای آموزشی و نیز پایین بودن سرانه این فضا‌ها مشکل جدی برای آموزش و پرورش است که باید در راستای حل آن اقدامات لازم از سوی مسئولین استانی و نیز جذب خیرین مدرسه ساز انجام شود.

وی گفت: استان اردبیل در مقطع ابتدایی کمبودی در زمینه معلم ندارد و این نشان از تدابیر شایسته در حوزه آموزش و پرورش است که در کشور کم نظیر است.

صفری از همکاری اداره کل آموزش و پرورش با تبلیغات اسلامی در زمینه فعال سازی انجمن اسلامی معلمان خبر داد و گفت: فعال سازی انجمن اسلامی معلمان با عضویت نیرو‌های متعهد و توانمند راهکار موثر در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

انتهای پیام
captcha