جهاد تبیین نمادی از دفاع مقدس در عصر کنونی است
کد خبر: 4170420
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

جهاد تبیین نمادی از دفاع مقدس در عصر کنونی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: جهاد تبیین، بصیرت‌افزایی و بیان واقعیت‌ها نمادی از دفاع مقدس در عصر کنونی است.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل 30 شهریور ماه ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی، در سخنانی اظهار کرد: 31 شهریور سال 58 یادآور حماسه‌ها، ایثارها و فداکاری‌های جوانان عزیزمان بوده و بدین سبب هقته دفاع مقدس نامیده شد تا خاطره فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان بماند.

وی دفاع مقدس را مکتب بزرگ ایثار و فداکاری در دفاع از کشور عنوان کرد و گفت: دفاع مقدس درسی فراموش ناشدنی برای تمام جوانان در سراسر گیتی است که با ابرقدرت‌های چپاولگر به مبارزه بی‌امان بپردازند و عزت را بر زندگی ذلت بار ترجیح دهند. جهاد تبیین توصیه اکید مقام معظم رهبری در راستای آگاهی بخشی به جامعه امری فراتر از دفاع مقدس بوده و یک تلکیف همگانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل به مهم‌ترین پیام دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تبلور دوباره اسلام از برجسته‌ترین پیام‌های دفاع مقدس است چرا که دفاع مقدس، اسلام را احیا کرد، اسلامی که در گذر زمان هماره مورد بی‌مهری‌های ظلمت‌پیشگان واقع شده بود و به جای حق و حقیقت، کفر و ضلال حکمرانی می‌کرد که به یکباره از مظلومیّت رهایی یافت و با حرکتی انقلابی، اسلام انقلابی و اصیل تبلوّر دوباره یافت.

جنگ ادراکی و ترکیبی را با جهاد تبیین شکست می‌دهیم

جعفرزاده با اشاره به اتفاقات اخیر، برگزاری برنامه‌های فرهنگی در دفاع مقدس امسال را مهم‌تر از سال های گذشته دانست و اظهار کرد: نظام سلطه جنگ ادراکی و ترکیبی را علیه کشور آغاز کرده و پس از تلاش‌های مستمر و پوچ رسانه‌ای، توطئه‌های آنان با شکست مواجه شد.

وی گفت: امروز جنگی پیچیده در قالب جنگ اعتقادی، باورهای دینی و اعتقادی مردم را نشانه گرفته که در این میان وظیفه ما در بحث تبیین، بصیرت و آگاه سازی این است که با روحیه و حرکت جهادی به روشنگری بپردازیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل تصریح کرد: درس بزرگ دفاع مقدس به مسلمانان این است که تنها در برابر پروردگار جهانیان و مکتب توحید سر اطاعت و سرسپردگی فرود آوردند و به کرنش بنشینند و تا همیشه زمان در برابر ظلم و زورگویی ابرقدرت‌ها سرتسلیم فرود نیاورند.

3400 شهید اردبیل سند افتخار ولایت‌مداری و وطن دوستی برای جوانان این استان است

جعفرزاده مردم استان اردبیل را مردمی ولایت مدار و آگاه عنوان کرد و گفت: اتحاد و وحدت مردم حسینی اردبیل و بصیرت جوانان انقلابی این استان در حوادث اخیر نشان داد که همواره لبیگ‌گوی ولی‌فقیه بوده و همواره دشمنان را در رسیدن به مقاصد شوم و پلید مایوس خواهند کرد.

وی تقدیم 3400 شهید از استان اردبیل به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را افتخار بزرگ در راه ولایتمداری و وطن‌دوستی جوانان این استان عنوان کرد و گفت: امروز همه ما درس‌آموز یک مکتب هستیم و آن مکتب حسین بن علی(ع) است و البته کل یوم عاشورا و کل عرض کربلاست، حسین بن علی(ع) که تمام ناپاکان جمع شدند تا امام حسین(ع) را بشکنند و آرمان و هدفش را بشکنند، آب و فرزندانش و همه چیز را از امام حسین(ع) گرفتند اما آرمانش را نتوانستند از او بگیرند.

تبیین واقعیت‌ها و تولید محتوا باید در اولویت فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه این ایام بهترین فرصت برای بازگویی وقایع و دسیسه‌های دشمنان است، اظهار کرد: امروز عملیات روانی دشمن بسیار پررنگ بوده و متاسفانه برخی‌ها نیز گرفتار هجمه رسانه‌ای شده‌اند، تولید محتوا و استفاده بیشتر از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها در این شرایط ضروری است.

جعفرزاده با بیان اینکه همه دستگاه‌ها بر اساس قانون موظف هستند بخشی از اعتبارات خود را به تولیدات فرهنگی اختصاص دهند، گفت: ۳۶ هزار نوجوانان و جوانان دانش‌آموز در کشور به شهادت رسیده و اکنون ما باید کاری کنیم که در جامعه کنونی دانش‌آموزان این عزیزان را الگوی خود قرار دهند.

انتهای پیام
captcha