جشنواره کتابخوانی عشایر در اصلاندوز برگزار می‌شود
کد خبر: 4169416
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

جشنواره کتابخوانی عشایر در اصلاندوز برگزار می‌شود

جشنواره کتابخوانی ویژه کودکان عشایر شاهسون به همت اداره کتابخانه‌های عمومی و با مشارکت سایر دستگاه‌های اداری در اصلاندوز برگزار خواهد شد.

دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اصلاندوزبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل، دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اصلاندوز، 26 شهریور ماه با حضور صمد روحی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اصلاندوز، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل و امین پورمحمد، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی اصلاندوز و اعضای حقیقی و حقوقی این انجمن در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.
 
فرماندار اصلاندوز در این جلسه با بیان اهمیت کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه گفت:  به‌جرات می‌توان گفت کتاب‌خوانی و مطالعه بهترین سلاح برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان است.
 
روحی گسترش فرهنگ مطالعه را به‌عنوان تضمین‌کننده رشد و توسعه فرهنگی جامعه دانست و گفت: همه آحاد مردم ایران اسلامی به‌عنوان حافظان ارزش‌های ناب اسلامی باید مروج فرهنگ مطالعه، کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه بوده و از فرهنگ مطالعه غافل نمانند.
 
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اصلاندوز در ادامه سخنان خود توسعه همه جانبه جامعه را نیازمند جهش علمی در ابعاد مختلف دانست و خاطر نشان کرد: منطقه اصلاندوز از دیرباز تاکنون مامن و محل استقرار ایل شاهسون بوده است و این منطقه عشایر نشین نقش مهمی در تولید و تامین مایحتاج ضروری جامعه برعهده دارند.
 
وی برلزوم اجرای برنامه های فرهنگی هنری و کتابخوانی برای عشایر شاهسون تاکید کرد و افزود: جشنواره کتابخوانی ویژه عشایر به همت اداره کتابخانه‌های عمومی اصلاندوز و با مشارکت سایر دستگاه‌های اداری برگزار خواهد شد.
 

کتابخانه‌های عمومی پایگاه‌های مهم فرهنگ در جامعه هستند

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز در این جلسه طی سخنانی از کتابخانه‌های عمومی به عنوان پایگاه‌های مهم فرهنگ در اجتماع یاد کرد و افزود: این مجموعه‌های فرهنگی در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی و کتابخوانی فعال هستند و حمایت از کسب و کارها و مشاغل و خرد و خانگی در اولویت برنامه‌های کتابخانه های عمومی بویژه در مناطق روستایی قرار گرفته است.
 
وی ارائه خدمات در مناطق مختلف را نیازمند مشارکت دستگاه‌های مختلف و فعالان فرهنگی دانست و افزود: فعالان اجتماعی به عنوان سفیران کتابخوانی همپای کتابخانه های عمومی در ترویج کتاب و کتابخوانی اهتمام داشته باشند.
 
سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی اصلاندوز نیز از امانت قریب به 4 هزار نسخه کتاب در شش ماهه اول در کتابخانه‌های این شهرستان خبرداد و افزود: در شش ماهه اول همچنین 36 عنوان برنامه فرهنگی با محوریت ترویج کتابخوانی در این شهرستان اجرا شده است.
 
گفتنی است در حاشیه این جلسه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با حضور در کتابخانه امام جعفر صادق قره‌قباق از این کتابخانه بازدید کرد.
 
انتهای پیام
captcha