زمینه‌سازی اشتغال پایدار دهک‌های پایین جامعه در دستور کار است
کد خبر: 4166145
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مدیرکل کمیته امداد اردبیل خبر داد:

زمینه‌سازی اشتغال پایدار دهک‌های پایین جامعه در دستور کار است

علیرضا حسین‌نژاد گفت: کمیته امداد برای ۵ دهک پایین جامعه پرداخت تسهیلات کم‌بهره بانکی را با هدف ایجاد فرصت اشتغال در نظر گرفته و امیدواریم این رویکرد امسال به شکل ۱۰۰ درصدی تحقق پیدا کند.

علیرضا حسین‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از کمیته امداد اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، روز گذشته، هشتم شهریور ماه در دیدار با امام جمعه شهرستان خلخال اظهار کرد: از ابتدای امسال به همراه شورای معاونین با حضور در ادارات کمیته امداد سعی داریم تا به‌صورت متمرکز مشکلات و دغدغه‌های جامعه هدف را شناسایی و در رفع آنها تلاشی جدی انجام دهیم.

وی گفت: از ۱۷ اداره کمیته امداد استان اردبیل در این مدت به ۱۱ اداره سرکشی کردیم تا از نزدیک در جریان مشکلات، دغدغه‌ها و نارسایی‌های آنها قرار گیریم.

حسین‌نژاد افزود: به رغم تنگناها و شرایط سخت خشکسالی در جلب کمک‌های مردمی شایسته عمل کردیم چراکه همچنان کمیته امداد مورد وثوق مردم است و در این زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی را در مناسبت‌های مختلف شاهد هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ضرورت توجه به پرداخت زکات مال‌التجاره را بر اساس رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل یادآور شد و گفت: کمیته امداد دبیرخانه ستاد زکات است و این تکلیف قانونی را در جمع‌آوری زکات مال‌التجاره در کنار زکات واجب و مستحبی مورد توجه قرار دادیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اعلام کرد: در دولت و هم راستا با سیاست‌های دولت، کمیته امداد دو برنامه محوری خود اشتغال و مسکن را به پیش می‌برد تا زمینه خودکفایی خانواده‌های نیازمند فراهم آید.

وی افزود: سال گذشته در سطح کشور ۵۰۰ هزار فرصت شغلی با پرداخت ۲۵ همت انجام شد که سهم استان اردبیل پرداخت ۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب تبصره ۱۶ بود.

حسین‌نژاد بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده از طریق بانک‌های عامل از این مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان جذب شد تا شاهد راه‌اندازی ۵۴۰۰ طرح اشتغال‌زایی و رونق کسب و کار باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: کمیته امداد برای ۵ دهک پایین جامعه پرداخت تسهیلات کم‌بهره بانکی را با هدف ایجاد فرصت اشتغال در نظر گرفته و امیدواریم این رویکرد امسال به شکل ۱۰۰ درصدی تحقق پیدا کند.

انتهای پیام
captcha