صندوق ملی حمایت از فعالان قرآنی راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4165730
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور خبر داد:

صندوق ملی حمایت از فعالان قرآنی راه‌اندازی می‌شود

حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده گفت: با هدف ارائه تسهیلات و انجام خدمات بیمه مستقل، ایجاد صندوق ملی حمایت از فعالان قرآنی در دستور کار است‌.

جلسه رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با شهردار اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور، ششم شهریورماه، در سفر به استان اردبیل، در جلسه هم‌اندیشی با شهردار اردبیل در سخنانی اظهار کرد: هدف ما از سفر به استان‌ها دیدار با مسئولین قرآنی و مشاهده فعالیت‌ها و نیز شناسایی فعالان قرآنی هر استان است تا برای ارتقای فعالیت آنان و تعلیم و تربیت بهینه آنان برنامه‌ریزی کنیم.

وی با ابراز تأسف از اختصاص اعتبار اندک به امور قرآنی در کشور گفت: در استان اردبیل مسئولین ارشد استان اعم از امام جمعه به عنوان حامی طرح قرآنی برتر و نمونه کشوری سمیر و نیز شهردار اردبیل به عنوان چهره قرآنی و فعال در امور تربیت و آموزش و احداث مدارس قرآنی، در خصوص امور قرآنی اهتمام جدی دارند و این امر باعث کاهش مشکلات در امر پیشرفت فعالیت‌های قرآنی است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور از راه اندازی صندوق ملی حمایت از فعالان قرآنی خبر داد و افزود: سازمان دارالقرآن در تلاش است تا صندوق ملی حمایت از فعالان قرآنی را در راستای ارائه تسهیلات و بیمه مستقل ویژه گروه هدف تاسیس کند.

طرح های شهری با پیوست فرهنگی و قرآنی اجرا شود

در ادامه حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، در سخنانی بر ضرورت ایجاد پیوست قرآنی و فرهنگی در طرح‌های شهری تاکید کرد و گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل طی انعقاد تفاهمنامه با شهردار اردبیل، خواستار اجرای پیوست قرآنی در طرح‌های شهری است.

وی توجه به جذب جوانان به سمت تعالیم و سبک زندگی قرآنی را ضروری دانست و افزود: برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در بین نسل جوان و ترغيب آنان به سمت آموزه‌های قرآنی باید اقدام ملی انجام شود.

فعالیت ۱۰ مدرسه قرآنی در اردبیل

در ادامه محمود صفری، شهردار اردبیل، از آمادگی مجموعه شهرداری از فعالیت‌های قرآنی خبر داد و گفت: دارالقرآن الکریم استان اردبیل با درآمد پایدار توانسته تعداد ۱۰ مدرسه قرآنی را در تمام مقاطع تحصیلی راه‌اندازی کند و قابلیت افزایش این تعداد از مدارس را نیز دارد.

وی با ابراز خرسندی از وجود اتحاد در بین مسئولین قرآنی در استان اظهار کرد: اداره‌ کل تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و دارالقرآن استان اردبیل در تمام فعالیت‌ها با هم‌فکری و هم‌اندیشی به اجرای برنامه‌های قرآنی می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha