تدبر در قرآن زمینه‌ساز حرکت‌های تحولی است
کد خبر: 4163747
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

تدبر در قرآن زمینه‌ساز حرکت‌های تحولی است

قائم مقام کمیته امداد استان اردبیل گفت: هرچقدر با مفاهیم و مبانی قرآن آشنایی پیدا کنیم به همان نسبت در اصلاح امور فردی و اجتماعی موفق بوده و زمینه و بستر حرکت‌های تحولی رقم می‌خورد.

جلسه قرآنیبه گزارش ایکنا از اردبیل، فرشید موفق، قائم مقام کمیته امداد استان اردبیل، 28 مردادماه، در دومین جلسه شورای قرآنی کمیته امداد اردبیل اظهار کرد: تلاوت قرآن، نعمت الهی است که نصیب همه نمی‌شود و باید قدر مانوس شدن با این کتاب ارزشمند را بدانیم و نسل آینده را بر محور تربیت قرآنی در مسیر رشد و تعالی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه باید مجالس و محافل قرآنی در طول سال و به شکل مستمر برگزار شود، افزود: نباید تلاوت قرآن را محدود به ماه رمضان کنیم بلکه ضروری است به صورت مستمر هم‌خوانی و تلاوت قرآن به همراه تدبر در آیات آن را مورد توجه قرار دهیم.

موفق استفاده از اساتید برجسته در حوزه بیان پیام‌های قرآنی را بسیار مهم و اساسی عنوان کرد و گفت: هر چقدر با این مفاهیم و مبانی آشنایی پیدا کنیم به همان نسبت در اصلاح امور فردی و اجتماعی موفق بوده و زمینه و بستر حرکت‌های تحولی رقم می‌خورد.

 قائم مقام کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: مجموعه کمیته امداد به عنوان یک نهاد انقلابی همواره در برپایی مجالس تلاوت قرآن و برگزاری آیین‌های عزاداری و جشن و سرود در اعیاد اسلامی پیشقدم است و انتظار می‌‌رود این فعالیت‌‌ها با گستردگی بیشتر ادامه پیدا کند.

وی افزود: قطعا در کنار تلاوت قرآن به صورت فردی و جمع‌خوانی، آشنایی با مفاهیم قرآنی نیز بسیار مهم و حیاتی است که نباید از آن غافل شد.

موفق برکات قرآن و آموزش‌های روخوانی، روان‌خوانی، تلاوت، تفسیر و ترجمه آن را یادآور شد و گفت: در همه این حوزه‌ها باید به شکل معقول و منطقی راهبرد درست را در پیش گرفت.

انتهای پیام
captcha