همه فعالیت‌های جامعه اسلامی باید قرآنی باشد
کد خبر: 4161797
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
آیت‌الله عاملی:

همه فعالیت‌های جامعه اسلامی باید قرآنی باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تمام فعالیت‌ها در جامعه اسلامی اعم از سیاست، فرهنگ، اقتصاد، ادبیات، تربیت و آموزش باید قرآنی بوده و قرآن در متن همه رویدادهای جامعه قرار گیرد.

آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، 20 مرداد در همایش تجلیل از مربیان قرآن در موسسه قرآنی نور مبین اردبیل در سخنانی اظهار کرد: قرآن کریم دافع بلا و تکیه‌گاه محکم در زندگی است که باید در راس برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان با محکومیت اهانت به ساحت قرآن افزود: شخصی که به خداوند معتقد نیست چگونه می‌تواند از زندگی شایسته‌ای برخوردار باشد چرا که لازمه زندگی مناسب وجود تکیه‌گاه برای انسان است که قرآن تنهاترین تکیه‌گاه بشر است.

عاملی اعتقاد به توحید را عامل ایجاد امنیت در جامعه عنوان کرد و گفت: خداوند در قرآن به صورت متعدد از امنیت صحبت کرده و بر این امر تاکید دارد که در جایی که توحید وجود داشته باشد امنیت بیشتر وجود دارد لذا بندگان خدا اگر ایمان داشته و کافر نباشند امنیت خواهند داشت.

 

تمام امور در جامعه اسلامی باید منطبق با قرآن باشد

امام جمعه اردبیل با تاکید براینکه تمام امور باید منطبق بر قرآن باشد از موسسات قرآنی خواست نوجوانان و جوانان مانند خود به عنوان یک فعال قرآنی برای آینده تربیت کرده و سرمایه عظیم فرهنگی و معنوی به جامعه تحویل دهند.

عاملی خاطر نشان کرد: تمام فعالیت‌ها در جامعه اسلامی اعم از سیاست، فرهنگ، اقتصاد، ادبیات، تربیت و آموزش باید قرآنی بوده و قرآن در متن همه رویدادهای جامعه قرار گیرد، لذا موسسات قرآنی برای انطباق بیش از پیش امور اجتماعی بر اساس آموزه‌های قرآن در جامعه باید تلاش کنند.

وی در پایان با تقدیر از فعالیت مدیران موسسات و مربیان قرآنی تاکید کرد: قرآن همواره جزء جدانشدنی فرهنگ و اعتقادات مردم ایران بوده و فعالان قرآنی باید از این نقطه قوت استفاده کرده و فعالیت‌های خود را بر اساس این محور و ترویج سبک زندگی قرآنی برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام
captcha