بیاینه انجمن اسلامی اصناف اردبیل در محکومیت هتک حرمت قرآن
کد خبر: 4161493
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴

بیاینه انجمن اسلامی اصناف اردبیل در محکومیت هتک حرمت قرآن

انجمن اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل در بیاینه‌ای اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کرده و حمایت خود را از کلام‌الله مجید ابراز کردند.

بیاینه در محکومیت هتک حرمت قرآنبه گزارش ایکنا از اردبیل، انجمن اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل، ۱۸ مرداد ماه با صدور بیاینه‌ای اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کرده و حمایت خود را از کلام‌الله مجید ابراز کردند. در متن این بیانیه آمده است:

«هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی وَ دِینِ الْحَقِّ لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کلِّهِ وَلَوْ کرِهَ الْمُشْرِکونَ»
بار دیگر در قرارگاه شیطان و در سایه شوم حمایت استکبار جهانی و در ادامه ستیز سازمان‌یافته و هدفمند با ادیان الهی، گناه نابخشودنی اهانت به ساحت مقدس‌ترین کتاب آسمانی با مجوز رسمی کشور سوئد تکرار شد.
توهین به مقدسات دینی و اعمال رفتار‌ها و مقررات اهانت‌آمیز، در تمام ادیان الهی امری مذموم و غیرقابل تحمل است. ارزش‌های دینی که برخاسته از فطرت الهی و نجات‌بخش بشریت است، همیشه باید مصون از اهانت و دست‌اندازی باقی بماند.
تعرض به قرآن کریم، جنایتی است که به موجب آن، به آزادی، حق تفکر و ایمان تجاوز می‌شود که کاملاً با تعهدات آن‌ها در برابر آز‌ادی تفکر و ایمان در تعارض، و خارج از قوانین و لوایحی است که آزادی انسان را در ایمان تضمین می‌کند و به حقوق آن احترام می‌گذارد.
اتاق اصناف و بازاریان اردبیل اهانت به قرآن کریم در سوئد را که عملی جنون‌آمیز و گستاخانه و نهایت سفاهت است، محکوم نموده اعلام می‌دارد که توهین به قرآن کریم، توهین به همه ادیان الهی و توهین به انسانیت و همه ارزش‌های الهی است و جامعه اسلامی از این توهین نخواهد گذشت؛ لذا ما اصناف و بازاریان استان اردبیل با حضور در تجمع اعتراضی، از تمام مسلمانان جهان، به ویژه دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه جهان و مسئولین قوه قضائیه، وزارت خارجه و ... می‌خواهیم ضمن محکومیت این اقدام شنیع، در مقابل اقدام خصمانه دولت سوئد عکس‌العمل نشان دهند.

انتهای پیام
captcha