مشکل کمبود فضای آموزشی اردبیل نیازمند اقدام اساسی است
کد خبر: 4160488
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
استاندار اردبیل:

مشکل کمبود فضای آموزشی اردبیل نیازمند اقدام اساسی است

استاندار اردبیل گفت: یکی از چالش‌های اساسی آموزش و پرورش در استان کمبود فضای آموزشی است که می‌توان از ظرفیت مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ اقتصادی و همچنین ظرفیت مولدسازی املاک مازاد در این زمینه استفاده کرد.

جلسه شورای آموزش و پرورش اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل، 14 مردادماه، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به این که برای جبران کمبود فضای آموزشی در استان نیازمند بیش از ۶ هزار میلیارد تومان است گفت: یکی از چالش‌های اساسی آموزش و پرورش در استان کمبود فضای آموزشی است و این مشکل با اقدامات و اعتبارات عادی قابل حل نخواهد بود.

عاملی گفت: علاوه بر استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز دو راهکار اساسی در این زمینه وجود دارد. اول ظرفیت مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ اقتصادی و دوم ظرفیت مولدسازی املاک مازاد که لازم است برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

وی افزود: با توجه به وظیفه‌ای که قانون گذار تعیین کرده است در شهرک‌های جدید هم باید زمین برای فضای آموزشی اختصاص یابد که لازم در طراحی و ساخت شهرک‌های جدید به این مسئله توجه ویژه شود.

استاندار اردبیل با یادآوری بازدید انجام شده از اردوگاه مقدس اردبیلی اظهار کرد: این اردوگاه ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به یک اردوگاه ملی و پذیرایی از رویداد‌های تربیتی در سطح کشوری را دارد لذا توسعه این اردوگاه باید در صدر اولویت‌های عمرانی آموزش و پرورش قرار گیرد. در بازدید از اردوگاه مقدس اردبیلی مقرر شد ۵ میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای تجهیز و بهسازی این اردوگاه تخصیص یابد و امیدواریم سالانه با تزریق اعتبار از محل استانی و ملی عقب ماندگی‌های موجود تا حدی جبران شود.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی در آموزش و پرورش گفت: یکی از خلا‌های موجود در جامعه آموزش‌های مرتبط با مهارت‌های زندگی است که آموزش و پرورش در قالب برنامه‌های تربیتی می‌تواند اقدامات مهمی در این حوزه انجام دهد. همچنین لازم است مربیان و معلمان با ترسیم چهره خانواده آرمانی، دانش آموزان را با ارزش‌های دینی و ملی من‌جمله اهمیت عفاف و حجاب آشنا سازند.

عاملی در بخش دیگری در ارتباط با اقدامات لازم برای بازگشایی مدارس گفت: تمام تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در مهرماه باید با دقت و حساسیت انجام شود. در این زمینه جمع آوری مدارس کانکسی باید جز اولویت‌های اصلی باشد و اگر لازم باشد در جریان سفر دوم رییس جمهور به استان اقدامات لازم برای جذب اعتبار در این موضوع انجام خواهد شد.

رییس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره کارکرد‌های این شورا اظهار داشت: کارگروه‌های ارتقای آموزشی، ارتقای پرورشی و تعالی مدرسه زیر مجموعه این شورا و با هدف کمک فکری و مشورتی با حضور دغدغه‌مندان این حوزه تشکیل شده است که گزارش فعالیت این کارگروه‌ها با دقت بررسی می‌شود. ذیل برنامه‌های کارگروه تعالی مدرسه تمام مدیران مدارس باید برنامه کاری خود برای بهبود شرایط آموزشی و تربیتی را پیش از آغاز سال تحصیلی ارائه دهند.

عاملی ارتقای جایگاه استان در کنکور و بهبود میانگین نمرات امتحان نهایی را مهم‌ترین اولویت آموزشی استان خواند و گفت: در طول سال‌ تحصیلی حتما از ظرفیت مشاوران مجرب برای برگزاری جلسات انگیزشی و مشاوره‌ای برای دانش آموزان کنکوری استفاده شود و کلاس‌های فوق العاده و جبرانی با نگاه عدالت آموزشی و ارتقای آموزشی اجرا شود.

انتهای پیام
captcha