نخستین جلسه شورای فعالیت‌های قرآنی شهرستان نیر برگزار شد
کد خبر: 4153968
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

نخستین جلسه شورای فعالیت‌های قرآنی شهرستان نیر برگزار شد

نخستین جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی شهرستان نیر با حضور جمعی از مسئولان و در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنیبه گزارش ایکنا، به نقل از فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، نخستین جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی با حضور امام جمعه، فرماندار، معاون قرآن و عترت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و مسئولین ادارات شهرستان در دفتر امام جمعه برگزار گردید.

رحمان زمانی، دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی شهرستان نیر، ۱۹ تیرماه، در ابتدای این جلسه با تشریح کامل اهداف و وظایف این شورا، لازمه رشد و توسعه این رسالت الهی را در تعامل و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی دانست.

مهدی طاهری، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان نیز در ادامه در خصوص وظایف و اختیارات این شورا مطالبی ارائه نموده و منشور فعالیت‌های قرآنی را در اولویت قرار دادن (آموزش، پژوهش، جهاد تبیین، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و...) دانسته و به توضیحات جامع و اکمل در مورد آن‌ها ارائه نمود. وی در ادامه سخنان خود هم‌افزایی، سیاست‌گذاری، گزارش‌خواهی و نظارت بر روند فعالیت‌های قرآنی را از تداوم این فعالیت‌ها دانست.

آیت‌اله نعمتی، رئیس شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی شهرستان، از وضعیت فعالیت حوزه قرآن و عترت در سطح شهرستان گزارش مسبوطی ارائه نموده و در ادامه از ادارات فرهنگ و ارشاداسلامی، اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی و هم چنین دارالقرآن الکریم) و همچنین دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست تا برنامه‌های جامع سالانه استخراج و سپس به مرحله اجرا بگذارند.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و موسسه فرهنگی و هنری بامداد اشراق اردبیل از خدمات آقای آقاوردی هدایت به پاس فعالیت‌های مستمر در عرصه قرآن و عترت با لوح تقدیر و هدیه ویژه قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha