بیانیه تشکل‌های دانش‌آموزی اردبیل در محکومیت اهانت به قرآن
کد خبر: 4152722
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

بیانیه تشکل‌های دانش‌آموزی اردبیل در محکومیت اهانت به قرآن

شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در بیانیه‌ای اهانت به ساحت نورانی قرآن کریم را به شدت محکوم کرد.

محکومیت اهانت به قرآنبه گزارش ایکنا، به نقل از آموزش و پرورش اردبیل، شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل 13 تیرماه در بیانیه‌ای اهانت به ساحت نورانی قرآن کریم را به شدت محکوم کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

«بسم‌الله الرحمن الرحیم
«إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا بِالذِّکْرِ لَمَّا جاءَهُمْ وَ إِنَّهُ لَکِتابٌ عَزِیزٌ» «البتّه کسانی که به قرآن، چون به سراغ‌شان آمد کفر ورزیدند (به کیفر خود می‌رسند) در حالی که قرآن کتابی نفوذناپذیر است» (آیه ۴۱ سوره مبارکه فصلت)

تابش پرفروغ و روزافزون کلام نورانی خداوند منان، که کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب آسمانی و سرشار از پیام‌ها و آموزه‌های راستین برای هدایت انسان‌ها در مسیر صحیح زندگی و سعادت بشریت در هر عصر و زمان و در هر نقطه و مکان است روز بروز دل‌های بیشتری از مشتاق معنویت و اخلاق و توحید را در سراسر جهان به خدای سبحان رهنمون و مکاتب بی‌فروغ و تهی از هرگونه نورانیت که ثمره تاریکخانه‌ها و افکار شیطانی و توطئه‌های صهیونیسم بین‌الملل است را به چالش کشیده است.

اقدام دین‎ ستیزانه و هنجارشکنانه دشمنان اسلام بیانگر گسترش روزافزون دین اسلام و استیصال دشمنان در مقابل این نور جاودان است. ‏اهانت به قرآن به بهانه آزادی بیان از مصادیق بارز افراط‌گرایی و اهانت به دو میلیارد انسان است. این نوع اقدامات نابخردانه ضمن اینکه انسان‌های آزاده و متمدن تمامی ادیان توحیدی را می‌آزارد، باعث ترویج افراط‌گرایی و خشونت می‌شود و می‌بایست مجامع بین‌المللی و انسان‌های آزاده اهانت به مقدسات همه‌ی ملت‌ها را محکوم کنند. 

اقدام غیرعقلانی کشور سوئد با وجود برخی حمایت جنایتکاران جهانی، مورد تأیید هیچ انسان آزاده و هیچ‌کدام از جوامع و کشور‌های منادی و حامی صلح و اتحاد و امنیت جهانی نیست. امید است ملل آزاده جهان با اطلاع و اشراف به نیت سوء دشمنان در جریحه‌دار کردن احساسات پاک مسلمانان به آخرین معجزه الهی، این حرکت مذبوحانه را به شدت محکوم کنند تا جسارت توهین به ادیان و کتب الهی برای همیشه مدفون گردد.

بر این اساس شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، اقدام هتاکانه و توهین به مقام شامخ قرآن را به‌شدت محکوم و اعلام می‌کند که نور قرآن هیچ‌گاه در دل‌های بشری کم نشده و اقدامات مذبوحانه که با چراغ سبز استکبار و سلطه رسانه‌ای صهیونیسم جهانی و با هماهنگی دولت سوئد انجام می‌گیرد، نه تنها هیچ خللی در انگیزه و باور به این کتاب آسمانی ایجاد نخواهد کرد، بلکه زمینه اتحاد هرچه بیشتر مسلمانان را به‌خصوص در ایام مبارک حج فراهم می‌کند تا جایی که امروز نه تنها اعتراض مسلمانانِ نقاط مختلف جهان در محکومیت اقدام مذکور را به دنبال داشته بلکه مخالفت پیروان ادیان محترم الهی در توهین به مقدس‎ترین مقدسات مسلمانان را شاهد هستیم.

 

شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی
اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل

انتهای پیام
captcha