تلاش جهاددانشگاهی اردبیل برای احداث مجتمع درمانی
کد خبر: 4149405
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶

تلاش جهاددانشگاهی اردبیل برای احداث مجتمع درمانی

رییس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: در حوزه پشتیبانی و زیرساختی با تکمیل ساختمان ستادی، مهمانسرای سرعین، خرید سوله و اراضی کشاورزی و زمین برای احداث مجتمع درمانی ۲۳ تختخوابی توانستیم دو و نیم برابر این میزان را با جذب ۵ میلیارد تومان اعتبار افزایش دهیم.

مهران اوچی اردبیلی رییس جهاد دانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، مهران اوچی‌ اردبیلی، رییس جهاددانشگاهی استان، ۳۱ خردادماه، در پنجاه و دومین همایش پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی که در دانشگاه محقق برگزار شد، با اشاره به این که استان اردبیل دارای ظرفیت‌های مثال زدنی است و موقعیت استراژیک خاصی دارد، گفت: در اجرای طرح‌های ملی جهاددانشگاهی با اجرای مناسب و به موقع این طرح‌ها سعی کردیم واحد نمونه در سطح کشور باشیم که در این مسیر همه همکاران واحد استان تلاش شبانه‌روزی داشته‌اند.

وی ظرفیت‌های بخش گردشگری و کشاورزی استان اردبیل را باعث وجود تنوع منحصر به فرد پوشش گیاهی خاص و عالی در استان اردبیل بیان کرد و افزود: استان اردبیل برای تولید محصولات کشاورزی موقعیت مهمی دارد.

رییس جهاددانشگاهی واحد اردبیل اصلاح الگوی کشت در منطقه، تولید علوفه سبز خارج از فصل، تولید بذر هیبریدی را در بخش کشاورزی استان مهم دانست و اضافه کرد: داشتن صد‌ها جاذبه گردشگری در استان اردبیل باعث شده است این استان به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شود که می‌توانیم با استفاده بهینه از آن بهره‌مند شویم.

اوچی‌ اردبیلی با تأکید بر این که یک برنامه‌ریزی و هدفگذاری مناسب می‌تواند نتایج لازم را رقم بزند، اظهار کرد: وجود دانشکده‌های تخصصی در استان، دروازه قفقاز بودن، داشتن منطقه ویژه اقتصادی و وجود نخبگان جوان ظرفیت لازم برای استان اردبیل محسوب می‌شود که در صورت مصوب شدن منطقه آزاد تجاری شاهد شکوفایی هرچه بیش‌تر نیز خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۸۰ واحد جهاددانشگاهی استان اردبیل آغاز به کار کرد و با تلاش شبانه‌روزی و جهادی همکاران و با نگاه فرهنگی توانستیم در مرکز افکارسنجی ایسپا، مرکز امام و انقلاب، برگزاری مناظرات دانشجویی و دفاع اقدامات ارزنده‌ای را انجام دهیم. رئیس جهاددانشگاهی استان ادامه داد: در حوزه آموزش تأکید بر آموزش‌های مهارتی در این واحد است و با کمیته امداد امام و معاونت بانوان استانداری و سایر ادارات دولتی همکاری‌های خوبی داشته‌ایم.

اوچی افزود: در حوزه‌ی زیرساختی با تکمیل ساختمان ستادی، مهمان‌سرای سرعین، خرید سوله جهت ایجاد واحد تحقیق و توسعه و خرید اراضی کشاورزی برای اهداف تحقیقاتی و هم‌چنین خرید زمین به مساحت ۱۲۷۰ متر مربع برای احداث مجتمع درمانی ۲۳ تختخوابی برای ارتقای خدمات در حوزه‌ی سلامت باروری و مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان توانستیم برای آغاز عملیات خاک‌برداری و ... در این پروژه درمانی از طریق مجمع خیرین سلامت و استاندار محترم استان اردبیل مبلغ ۱۳ میلیارد تومان اعتبار جذب نماییم. 

انتهای پیام
captcha