توزیع اقلام زیستی در بین آسیب‌دیدگان سیل اردبیل
کد خبر: 4149078
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

توزیع اقلام زیستی در بین آسیب‌دیدگان سیل اردبیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: از ساعات اولیه وقوع سیل تا این لحظه توزیع اقلام زیستی در بین آسیب‌دیدگان سیل استان اردبیل ادامه دارد.

سیل اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل، حمید قویدل، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، ۳۰ خردادماه، با اعلام این خبر اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق سیل‌زده استان اردبیل امدادگران جمعیت هلال احمر  اردبیل در تمامی ابعاد امدادرسانی کرده‌اند. به گفته وی در این حادثه، جمعیت هلال احمر استان، ۷۶ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲۱ دستگاه چادر امدادی، ۱۲۰ کیلوگرم نایلون پوششی، ۱۷۴۰ بطری آب معدنی، ۸۶ تخته موکت، ۲۸۲ تخته پتو، ۲۷۰۰ گالن آب 20 لیتری، ۲۷۰۰ قرص نان، ۳۱ عدد کلمن، ۱۷ شعله والور، ۳۱ شعله فانوس، ۱۷ عدد سطل پلاستیکی و ... در بین حادثه‌دیدگان توزیع کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل با بیان این‌که در این حادثه امدادگران این جمعیت با ۳۵ تیم عملیاتی متشکل از ۱۲۳ نفر نجات‌گر حضور داشتند، ادامه داد: نجاتگران با استفاده از ۱۷ دستگاه خودروی امدادی به یاری حادثه‌دیدگان شتافتند. وی هم‌چنین یادآور شد: در این مدت نجات‌گران با استفاده از  ۱۴ موتور پمپ لجن‌کش منازل مسکونی سیل‌زدگان را تخلیه کردند.

قویدل هم‌چنین بیان کرد: در این حادثه ضمن امدادرسانی به ۱۵۹۰ حادثه دیده و اسکان اضطراری ۹۵ نفر، یک نفر به مرکز درمانی انتقال داده شده و ۳ نفر دیگر هم درمان سرپایی شده‌اند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از هم‌وطنان خواست در صورت وقوع حوادث می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

 

پویش سیل مهربانی

قویدل در ادامه افزود: جمعیت هلال احمر در راستای تحقق اهداف انسان دوستانه و جهان‌شمول اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم غیور و انسان دوست استان اردبیل برای تامین نیازمندی‌های مردم تحت تاثیر از سیل می‌نماید. وی با اشاره به اجرای پویش سیل مهربانی(کمک به سیل‌زدگان و نحوه کمک مردم) تصریح کرد: هم‌وطنان نیکوکار می‌توانند کمک‌های نقدی خود را برای یاری‌رسانی و کمک به جبران خسارت سیل به شماره حساب ۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹  شماره شبا IR۷۷۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۱۹۹۹۹۹۹۹۹۰۰۳ و شماره‌گیری کد دستوری(USSD) ۱۱۲*۶#* واریز نمایند. هم‌چنین کمک‌های غیرنقدی وسایل گرمایشی(پتو و هیتربرقی) نیز می‌توانند اهدا نمایند. وی افزود: تمامی بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های خصوصی نیز می‌توانند با ارسال پیام به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۱۴۷ در راستای مسئولیت اجتماعی خود ما را در این امر خداپسندانه یاری نمایند.

قویدل اضافه کرد: قطعا مردم نوع‌دوست استان اردبیل به مانند هر حادثه و بحران دیگری در کنار مردم استان خواهند بود.

انتهای پیام
captcha