کتاب «اطلس قطع عضوها و نواقص اندام» منتشر شد
کد خبر: 4147956
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
به همت انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل؛

کتاب «اطلس قطع عضوها و نواقص اندام» منتشر شد

انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل جلد سوم کتاب «اطلس قطع عضوها و نواقص اندام» را با رویکردی به حوزه علوم پزشکی، به‌ویژه با نگاه مدیریتی به ارتوز و پروتز منتشر کرد.

کتاب اطلس قطع عضوها و نواقص اندامبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل جلد سوم کتاب «اطلس قطع عضوها و نواقص اندام» را با رویکردی به حوزه علوم پزشکی، به‌ویژه با نگاه مدیریتی به ارتوز و پروتز منتشر کرد. 

این کتاب توسط جوزف ایوان کراجبیچ، مایکل اس.پینزور، بنجامین کی. پاتر و فیلیپ ام. استیونز طی سال 2016 در آمریکا تالیف گردیده که مرجع اصلی قطع عضوها، نواقص اندام و مراقبت پروتزی می‌باشد و فصول 55 الی 61 آن توسط وحید پورمقدم دانشجوی دکترای ارتوز و پروتز، ترمه پورغلام دانشجوی کارشناسی ارتوز و پروتز و هانیه نعمتی دانشجوی کارشناسی ارشد ارتوز و پروتز در قالب جلد سوم ترجمه گردیده است.

این بخش از کتاب اطلس قطع عضوها و نواقص اندام، به مدیریت مسائلی می‌پردازد که پس از قطع عضو و هنگام استفاده از پروتز پیش می‌آید. هم‌چنین به ارائه راهکارهایی برای افرادی که نمی‌خواهند یا نمی‌توانند از پروتز استفاده کنند، نیز پرداخته است. مطالب این کتاب برای اولین بار به فارسی ترجمه شده است و یادگیری آن برای هر دانشجو و درمان‌گر دانش پروتز لازم است تا بتواند آن دسته از مسائل و مشکلاتی که پس از تحویل پروتز، برای بیمار رخ می‌دهد را مدیریت کند. 

مترجمان بر این باورند که باید به خاطر سپرد که در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که نیاز به خدمات مبتنی بر دانش پراستتیست‌ها، بیش از هرجایی دیگری در دنیا مورد نیاز است. انبوهی از افراد دچار قطع عضو از خدمات و وسایل مناسب بی‌بهره‌اند و راه چاره، افزایش دانش و مهارت درمان‌گران است. بخش‌های اصلی جلد سوم کتاب «اطلس قطع عضوها و نواقص اندام» شامل درد مزمن بعد از قطع عضو، مشکلات پوستی در افراد قطع عضو، تاثیرات ثانویه قطع عضو بر سلامتی، مدیریت جراحی مشکلات اندام باقی‌مانده، سازگاری روانی با قطع عضو، توانبخشی بدون پروتز و ملاحظات کاری و حرف‌های پس از قطع عضو می‌باشد.

جلد سوم کتاب «اطلس قطع عضوها و نواقص اندام‮‬»، 124 صفحه‌ای، در 7 فصل ترجمه شده است و به‌قیمت 1500000 ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha