جوانان مسیر شهدا را حفظ کرده و آن‌را ادامه دهند
کد خبر: 4144574
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
سعید جلیلی:

جوانان مسیر شهدا را حفظ کرده و آن‌را ادامه دهند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: ما امروز میراث‌دار شهدا هستیم و این حرکت بزرگ تمدنی است که قرن‌ها مومنان آرزوی آن را داشتند و من، شما و جوانان باید این مسیر را حفظ کرده و ادامه دهنده آن باشیم.

جوانان مسیر شهدا را حفظ کرده و آن‌را ادامه دهندبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، هشتم خرداد ماه در اجلاسیه دانشجویی کنگره ملی بزرگداشت شهدای ۳۴۰۰ شهید اردبیل در دانشگاه محقق گفت: حرکت یک دانشجوی بسیجی همانند حرکت دو امدادی است، به طوری‌که مشعل را در دست گرفته، پرفروغ نگه می‌دارند و پیش می‌برند و برای ادامه مسیر، مشعل را به دست دیگر دانشجویان می‌سپارند.

وی افزود: این یک حرکت مستمر بوده و مقطعی و مختص یک دوره خاصی نیست، بلکه پیوسته بوده و حرکتی جدی محسوب می‌شود که در همه زمان‌ها اهمیت خاص خودش را دارد. نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اهمیت حضور در صحنه کنونی تاکید کرد: اگر صحنه امروز را ببینید متوجه می‌شوید که اکنون اهمیت حرکت و اقدام دانشجویی اگر بیشتر از دوران دفاع مقدس نباشد، کم‌تر هم نیست.

وی یادآور شد: دشمن می‌خواهد ما را از یک گذشته پرافتخار منقطع کند، از همین رو است که باید بدانیم در چه مختصاتی هستیم. جلیلی ادامه داد: باید حافظه تاریخی را تقویت کنیم و بدانیم قبلا چه بوده ایم و آینده چگونه خواهد بود و در چه نقطه‌ای قرار داریم که درک نکردن این مسائل سبب هزینه‌های زیادی برای کشور می‌شود، لذا دانستن آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی تاکید کرد: افراد و کشور‌هایی که اکنون برای کشور ما اشک تمساح می‌ریزند، در زمان جنگ در بمباران شهر‌های مختلف کشور از جمله بمباران شیمیایی مشارکت داشته اند. عضو شورای امنیت ملی گفت: اکنون که جوانان، مردان و شیرزنان ما این مسیر را تا این‌جا رسانده‌اند، باید تا قله ادامه دهند و البته باید موانع و مشکلات پیش‌روی این حرکت نیز با سعی و درایت برداشته شود.

جلیلی افزود: امروز میراث دار شهدا هستیم و این حرکت بزرگ تمدنی است که قرن‌ها مومنان آرزوی آن را داشتند و من، شما و جوانان باید این مسیر را حفظ کرده و ادامه‌دهنده آن باشیم و لازمه آن برنامه‌ریزی است و آگاه باشیم که ابزار شیطان، ترساندن و باطل‌السحر آن نیز نترسیدن است.

انتهای پیام
captcha