ضرورت نقش‌آفرینی مساجد در ارتقای فرهنگ دینی جامعه
کد خبر: 4143712
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
مدیرکل تبلیغات اردبیل تصریح کرد:

ضرورت نقش‌آفرینی مساجد در ارتقای فرهنگ دینی جامعه

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: نقش‌آفرینی تمدنی مساجد به همت امامان محله در ارتقای فرهنگ دینی جامعه ضروری است.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات استان، ششم خردادماه در جلسه مشترک با حجت‌الاسلام یاسین حسن‌زاده، راهیار منطقه‌ای شمال‌غرب کشور بنیاد هدایت و حجت‌الاسلام حبیب موحدی، کارشناس امور راهیاری در سخنانی اظهار کرد: ارتقای شبکه امامت برای جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی در مکان‌هایی به‌نام مساجد با محوریت روحانیون صورت می‌گیرد.

وی بر نقش‌آفرینی تمدنی مساجد در جامعه تأکید کرد و گفت: برای احیای نقش مساجد در جامعه باید امامان محله در دوره‌های آموزشی مرتبط توانمند شده و سپس غنابخشی محتوایی و تغییر نگرش نسبت به محوریت‌بخشی به مساجد به‌عنوان کانون امور اجتماعی و نیز کنش‌گری امام مساجد انجام شود.

جعفرزاده توجه به حوزه بانوان در راستای تقویت فعالیت مساجد را مهم مطرح کرد و افزود: ایجاد کانون در مسجد برای بانوان یا فعال کردن کانون موجود و نیز راهبری و سپردن برخی از امور مساجد به‌دست بانوان در تقویت فعالیت مساجد و نیز نفوذ این فعالیت‌ها به محیط خانه توسط بانوان بسیار تأثیرگذار بوده و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

جعفرزاده دریافت نتیجه مطلوب از برنامه‌ها را منوط به مطالعه دقیق و نیازسنجی فرهنگی جامعه بیان کرد و گفت: اجرای مهرواره‌های مختلف برای اثرگذاری بیشتر باید قبل از اجرا مورد مطالعه دقیق قرار گرفته و با شفافیت کامل به استان‌ها ابلاغ شود، در غیر این صورت شبکه تبلیغی و اعتبار فرهنگی سازمان از بین می‌رود.

جعفرزاده در پایان اظهار کرد: برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی باید توجیه رؤسای شهرستان‌ها و راهیاران استان‌ها در دستورکار قرار گرفته و در راستای جذب مخاطبین مشوق‌هایی طراحی شود.

انتهای پیام
captcha