حیات بخشیدن به یک انسان در جایگاه احیای زندگی تمام بشریت است
کد خبر: 4142807
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
آیت‌الله عاملی:

حیات بخشیدن به یک انسان در جایگاه احیای زندگی تمام بشریت است

آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در اردبیل با حضور بر سر مزار شهیدان و همچنین منازل سه خانواده ایثارگری که اعضای عزیزان خود را اهدا کرده‌اند از آنان تجلیل کرد.

حیات بخشیدن به یک انسان در جایگاه احیای زندگی تمام بشریت استبه گزارش ایکنا، به نقل از دارالارشاد، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، اول، خردادماه با حضور بر سر مزار و همچنین منازل سه خانواده ایثارگری که اعضای عزیزان خود را اهدا کرده‌اند از آنان تجلیل و قدردانی کرد.

عاملی در حاشیه این دیدار‌ها با بیان اینکه استان اردبیل در رتبه ۱۱ اهدای عضو در کشور قرار دارد تصریح کرد: استان ما استانی عاطفی‌ است. فرهنگ غنی اهدای عضو و کمک به هم‌نوعان که مایه حیات چندین نفر را فراهم می‌سازد، الحمدلله در استان رواج یافته و طبق آمار در سال گذشته ۲۰ مورد اهدای عضو در استان صورت گرفت و درسال جاری نیز تاکنون ۵ مورد اهدای عضو انجام و با این حسنه بزرگ ده‌ها انسان مضطر جان خود را باز یافتند.

امام جمعه اردبیل به بیان نظرات کارشناسان متخصص در این زمینه پرداخت و اظهار کرد: قابل توجه است که در هر مورد اهدای عضو، ۸ عضو اصلی و مهم بدن موجبات تجدید حیات و زندگی ۸ نفر می‌شود و سلامتی خود را به دست می‌آورند. جدا از هشت عضو اصلی برخی اوقات حدود ۵۳ مورد از نسوج و بافت‌های بدن انسان برای پیوند به سایر بیماران نیازمند به این اعضاء استفاده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل در ادامه با تأکید بر اینکه در ضرورت عمل حسنه اهدای عضو در جامعه نباید مردد بود اظهار کرد: اهدای عضو احسانی وصف ناپذیر برای آن فردی است که اعضای او اهدای شده است طبق آیه شریفه، حیات بخشیدن به یک انسان در جایگاه احیای زندگی تمام بشریت است و این فضیلتی است که در این دنیا نمی‌توان کنه آن را تصور کرد. امروز در یکی از دهستان‌ها برای دلجویی و تفقد از خانواده دختر بچه‌ای ۱۱ ساله که به مرگ مغزی مبتلا شده بود حاضر شدیم و برای ما دچار شدن این عزیز خردسال به مرگ مغزی غم بزرگی بود.

امام جمعه اردبیل در پایان با بیان اینکه رایج شدن اهدای عضو زمینه زندگی دوباره و مسبب برگشتن سایر بیماران به آغوش خانواده‌ها می‌شود گفت: در ایران هر دوازده ساعت یک پیوند عضو انجام می‌پذیرد، ولی به خاطر حجم بسیاری از بیماران که به اهدای عضو نیاز دارند متاسفانه در هر دو ساعت یک نفر به‌خاطر نبود عضو جان خود را از دست می‌دهد.

انتهای پیام
captcha