هلال احمر یک مرکز قدسی و ارزشمند است
کد خبر: 4142190
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
امام جمعه اردبیل:

هلال احمر یک مرکز قدسی و ارزشمند است

آیت‌الله سیدحسن عاملی گفت: جمعیت هلال احمر یک مرکز قدسی بوده و خدمت در این مرکز افتخار بزرگی است که فعالان این جمیعت باید ارزش فعالیت در آن را قدر بشمارند.

هلال احمر یک مرکز قدسی و ارزشمند استبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، روز گذشته، ۳۰ اردیبهشت در مراسم توزیع ۸۰۰ بسته معیشتی یک‌ماهه در مناطق محروم خانه‌های هلال اردبیل به مناسبت دهه کرامت، با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان اردبیل در تمامی حوادث و بلایا در کنار مردم نقش پررنگی داشته است، اظهار کرد: به‌خاطر خدماتی که این مجموعه قدسی در استان انجام می‌دهد از طرف استان تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد: هلال احمر یک مرکز ارزشی است و کسانی که در این مجموعه ارائه خدمت می‌کنند، باید شاکر باشند که عمرشان را در این مکان مقدس می‌گذرانند.

امام جمعه اردبیل گفت: کار‌های انجام شده دراین دنیا به کار‌های قدسی و غیرقدسی تقسیم می‌شود. به طوری که برخی خدمات قدسی که سرنوشت کشور به آن‌ها گره خورده است مانند سنگر تعلیم و تربیت، مجامع علمی و خدمات امدادی از جمله آن‌ها است که این کار‌ها از قداست ویژه‌ای برخوردار بوده و این اقدامات نوعی عبادت تلقی می‌شود.

عاملی اضافه کرد: خدمات خیرخواهانه از سوی این جمعیت و سازمان‌های دیگری مانند کمیته امداد و مراکز خیریه در جامعه روشن و قوی بوده و دستگیری از مستمندان و نیازمندان از بهترین شاخصه‌های جامعه دینی است.

توزیع ۸۰۰ بسته غذایی در بین افراد کم‌برخوردار در اردبیل

در ادامه مراسم حمید قویدل، مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل نیز اظهار کرد: به مناسبت یکصد و یکمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر استان اردبیل در ۱۰۱ خانه هلال استان ۸۰۰ بسته معیشتی یک‌ماهه از اعتبارات این جمعیت در بین نیازمندان شهرستان‌های نیر، نمین، سرعین و اردبیل با ارزش ریالی ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توزیع خواهد شد.

وی گفت: اقدامات داوطلبانه سرمایه‌های مهمی برای ما به شمار می‌آید و تمام تلاش ما این است که بتوانیم با همدلی در راستای اقدامات بشر دوستانه به هم‌نوعان خود خدمت‌رسانی کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به خدمات داوطلبانه این جمعت در سال گذشته اظهار کرد: در سالی که گذشت جمعیت هلال احمر استان به ۵ هزار ۲۵۷ نفر از بیماران نیازمند خدماتی درمانی و همچنین بالغ بر ۶ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان نیز کمک‌های بلاعوض ارائه کرده است.

به گفته قویدل به ۶۰ نفر از بیماران صعب‌العلاج این استان نیز وام‌های قرض‌الحسنه به مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خدمت ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در سالی که گذشت جمعیت هلال احمر استان اردبیل ۵ هزار و ۹۶ بسته معیشتی در بین نیازمندان استان اردبیل توزیع کرده است، خاطرنشان کرد: توزیع بسته‌های غذایی ویژه خانواده‌های نیازمند و کم‌تر برخوردار با برنامه‌ریزی و شناسایی اتفاق افتاده است.

قویدل اضافه کرد: ۲۲ کاروان سلامت نیز با همکاری سپاه استان در سال گذشته در مناطق کم برخوردار استان انجام گرفت و از سوی این جمعیت به افراد نیازمند خدمات درمانی ارائه شد.

وی در ادامه خدمات ارائه شده در بانک امانات جمعیت هلال احمر استان را نیز یادآور شد و افزود: از زمان شیوع کرونا این حوزه به صورت کامل فعال بوده و به مردم استان خدمات‌رسانی کرده است، به‌طوری که در سال گذشته بانک امانات این جمعیت به ارزش یک میلیارد تومان تجهیز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: همچنین طرح‌های حمایت ماندگار، اجرای طرح یلدانه، خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان خوی به مبلغی بالغ بر ۳۳۰ میلیون تومان مبلغ نقدی و ۴ میلیارد تومان کمک‌های غیر نقدی از جمله خدماتی بود که از سوی داوطلبان این جمعیت در سال ۱۴۰۱ اجرایی شده است.

انتهای پیام
captcha