چلّه موسوی چیست؟
کد خبر: 4141884
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
معرفی یک دستورالعمل عبادی

چلّه موسوی چیست؟

اول ماه ذی‌القعده اول چله موسوی است. حضرت موسی(ع) از این روز چله خود را شروع کرده است و این تنها چله‌ای است که خداوند از آن در قرآن کریم یاد کرده و خود خداوند بانی آن بوده است چرا که در قرآن کریم فرموده: «وَ واعَدْنا مُوسی ثَلاثینَ لَیْلَةً».

چلّه موسوی چیست؟به گزارش ایکنا از اردبیل، این چله یک عمل عبودی است که در روح انسان اثرات مثبت فراوانی دارد. علامه طباطبایی(ره) به این چله تأکید داشته است. این چله از اول ذی‌القعده شروع و در عید قربان به پایان می‌رسد. اربعین اثر خاصی در انجاز حوائج دارد.

این چله را شروع و چهل روز بر آن مداومت نمایید. در این چله اذکاری گفته می‌شود. به‌طور مثال روزی صد مرتبه می‌گویید: «اللّهمّ بحقّ محمّد و آل محمّد إلّا فرّجت عنّی» یا صد مرتبه یا هزار مرتبه «یا حیّ یا قیوم» یا «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ نِعْمَ الْمَوْلى‏ وَ نِعْمَ النَّصیر» یا صد مرتبه «لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم» یا صد مرتبه «وَ أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ». مخصوصاً آیاتی که بعد از آن صحبت نزول رحمت است، یا صد مرتبه می‌گویید «یا حاضر یا ناظر».

روز یک‌شنبه ذی‌القعده نیز چهار رکعت نماز دارد که از رسول خدا(ص) دستور آن رسیده است و فضیلت زیادی دارد. رسول خدا(ص) فرمود هرکس آن را به‌جا آورد، توبه‌اش قبول، گناهانش آمرزیده، خصوم در قیامت از او راضی، خروج از دنیا با ایمان و ایمان از او گرفته نمی‌شود، قبرش وسیع و نورانی، پدر و مادر از او راضی و ملکت‌الموت با او مدارا می‌کنند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله سیدحسن عاملی (دارالارشاد).

انتهای پیام
captcha