توجه جدی به حوزه فرهنگ و هنر ضروری است
کد خبر: 4141874
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
آیت‌الله عاملی:

توجه جدی به حوزه فرهنگ و هنر ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در اردبیل با تأکید بر اینکه توجه‌ها به حوزه فرهنگ و هنر بیش از پیش جدی گرفته شود از مسئولان و متولیان خواست تا در شناساندن مفاخر و مشاهیر استان به دنیا اقدامات مؤثری انجام دهند.

لزوم توجه جدی به حوزه فرهنگ و هنربه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی، امام جمعه اردبیل ۲۹ اردیبهشت ماه در نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی به آغاز فعالیت مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان اشاره کرد و گفت: شرط موفقیت هر نهاد و سازمانی، داشتن برنامه‌ریزی مناسب و ارائه راه‌حل‌ها برای رفع معضلات و مشکلات است.

جهان‌بین، نماینده شورای فرهنگ عمومی کشور در شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل و معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه از تعیین ۵ اولویت فرهنگی برای سال جاری، متأثر از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: اولویت‌های تبیین شده در چارچوب جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و راهکار‌های مقابله با این ناهنجاری‌ها در کشور تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه اولویت اول فرهنگ، کار و تولید است گفت: پایداری خانواده و زیست عفیفانه، انسجام اجتماعی و اعتماد به نفس ملی، پرهیز از اسراف و تجمل و نیز افزایش سرانه و مصرف فرهنگی از دیگر اولویت‌های اعلام شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سال ۱۴۰۲ شورای فرهنگ عمومی است.

رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در این مراسم از پژوهشگران علاقه‌مند خواست تا ۳۱ تیرماه مقالات خود را به دبیرخانه همایش بین‌المللی مناظرات رضوی واقع در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ارسال کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به وجهه بین‌المللی این همایش ادامه داد: نیمه دوم مردادماه سال‌جاری پس از داوری و انتخاب مقالات برتر از پژوهشگران داخلی و خارجی برای حضور در استان اردبیل دعوت به‌عمل خواهد آمد تا مقالات خود را ارایه دهند.

در پایان این جلسه از هشتمین پوستر همایش بین‌المللی مناظرات رضوی رونمایی و از امیرمحمد قاسمی که در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان کشور حائز رتبه برتر در بخش مداحی شده بود با اهدای لوح قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha