خانه یاریگران استان اردبیل افتتاح شد
کد خبر: 4139627
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
باهدف پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی؛

خانه یاریگران استان اردبیل افتتاح شد

خانه یاریگران استان با هدف پیشگیری از اعتیاد، رفتار‌های پرخطر و آسیب‌های اجتماعی به همت اداره کل آموزش و پرورش اردبیل و با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و با اعتباری بالغ بر ۱۲ و نیم میلیارد ریال افتتاح شد.

خانه یاریگران استان اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان، 18 اردیبهشت ماه در این آیین، گفت: ارتقاء سلامت دانش آموزان و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های آموزش و پرورش استان است.

صفری افزود: این مهم مستلزم شناسایی آسیب‌ها و تعامل و همکاری سایر نهاد‌ها با آموزش و پرورش است.

وی افزود: به‌همت اداره کل آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان نخستین خانه یاریگران زندگی با هدف پیشگیری از اعتیاد، رفتار‌های پرخطر و آسیب‌های اجتماعی از طریق مدیریت و اجرای برنامه‌های آموزشی، ترویجی و مراقبتی و محافظتی و نیز برنامه‌های متنوع، متفاوت و موثری در زمینه تبیین آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان راه اندازی شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در تلاش هستیم تا در هر مدرسه یک کانون یاریگر زندگی ایجاد کنیم تا بتوانیم قدم‌های موثری در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی برداریم و ارتباط سازنده و موثری با دانش آموزان داشته باشیم، لذا در حال حاضر نزدیک به ۱۲۰۰ مدرسه به عنوان کانون محلی یاریگران زندگی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha