اعلام شرایط معافیت از شرکت در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه اردبیل
کد خبر: 4137466
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

اعلام شرایط معافیت از شرکت در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه اردبیل

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اردبیل از معافیت شرکت در آزمون ورودی حوزه علمیه خواهران برای دارندگان معدل کل ۱۸ به بالا خبر داد.

حوزه علمیه خواهران اردبیلافسانه جهانی، مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، با اشاره به آغاز ثبت‌نام کلیه مقاطع تحصیلی حوزه علمیه خواهران اردبیل همزمان با سراسر کشور، از معافیت شرکت در آزمون ورودی حوزه علمیه خواهران خبر داد و اظهار کرد: بحث معافیت از آزمون ورودی حوزه‌های علمیه شامل حافظان کل قرآن کریم، حافظان نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، برگزیدگان المپیادهای کشوری و دارندگان مدرک دیپلم با معدل ۱۸ به بالا می‌شود و بعد از مصاحبه اولیه پذیرش خواهند شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اردبیل در خصوص مقاطع تکمیلی تصریح کرد: پذیرش مقطع‌ها در رشته‌های تفسير و علوم‌ قرآنی، فقه و اصول، کلام اسلامی، تاريخ اسلام، مدرسی ادبیات عربی، اخلاق و تربیت اسلامی، کلام با گرایش امامت، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان و مدیریت امور آموزشی از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی طبق روال سال‌های گذشته انجام می‌شود.

جهانی با بیان اینکه ۶ مدرسه علمیه خواهران در استان زیر نظر ائمه جمعه بصورت فعال دایر است، بیان کرد: ظرفیت پذیرش هر مدرسه ۳۵ نفر است که با توجه به استقبال و ثبت نام بانوان طلبه در مقاطع تحصیلی افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اتفاق‌های اخیر کشور در مسئله حجاب، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه، مدارس و دانشگاه‌ها مانند یک منطقه وسیع و خط مقدم هستند و برای جلوگیری و مقابله با جنگ‌های نرم باید پایه‌ و بنیان یعنی همان «کیان خانواده» را محکم ساخته و نسل جوان و انقلابی را برای حضور در این خط مقدم آماده سازند.

انتهای پیام
captcha