عضویت ۷۳ هزار نفر در سازمان بهزیستی اردبیل
کد خبر: 4137188
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

عضویت ۷۳ هزار نفر در سازمان بهزیستی اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: بیش از 73 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی استان اردبیل قرار دارند که از این تعداد 40 هزار و 94 پرونده شامل مددجویان مستمری‌بگیر می‌باشد.

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل، نهم اردیبهشت‌ماه، در جلسه تشریح فعالیت‌های بهزیستی اردبیل اظهار کرد: بیش از 73 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی استان اردبیل قرار دارند که از این تعداد 40 هزار و 94 پرونده شامل مددجویان مستمری‌بگیر می‌باشد.

رضایی بیان کرد: از 40 هزار و 94 پرونده، 14 هزار و 554 پرونده مربوط به حوزه امور اجتماعی و 25 هزار و 539 پرونده مربوط به امور توانبخشی است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به فعالیت‌های سازمان بهزیستی استان گفت: بهزیستی در حوزه های مختلف و ابعاد مختلف از جمله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که با کمک‌های مردمی و همکاری انجمن‌ها و موسسات فعال در این زمینه انجام می شود که پیشگیری از معلولیت‌های مادرزادی و پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی جزو شاخه‌های اصلی فعالیت بهزیستی در این حوزه می‌باشد.

رضایی تصریح کرد: در کنار انجام مشاوره‌های ژنتیک برای خانواده‌های تحت پوشش، غربالگری شنوایی نوزادان تازه متولد شده و غربالگری بینایی (آمبلیوپی) برای کودکان 3 الی 6 سال برای عموم شهروندان انجام می‌شود که در سال گذشته بیش از 65 هزار نفر از خدمات غربالگری بینایی و بیش از 15 هزار نفر نیز از خدمات غربالگری شنوایی استفاده کرده‌اند.

وی به سایر طرح های بهزیستی نیز اشاره کرد و گفت: طرح های مختلفی در سازمان بهزیستی با اهداف مهم و موضوعی از جمله طرح پیشگیری از خودکشی؛ طرح مراقبت از دختران و زنان؛ طرح همیار مادر و کودک؛ طرح آگاه سازی دختران و زنان با تاکید بر خودمراقبتی؛ طرح مشارکت اجتماعی دختران و بانوان و سایر طرح هایی که در سطح محلات با همکاری پایگاه مقاومت بسیج محلات، روحانیون محلات، انجمن های مردمی و سمن ها انجام شده است که بازخوردهای مثبت زیادی از این طرح ها در سطح جامعه شاهد هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: کارگاه آموزشی سه روزه پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان، موسوم به طرح «پازک» با حضور استادان و کارشناسان بهزیستی استان‌های زنجان، قزوین، آذربایجان‌شرقی و اردبیل به منظور تربیت 120 مربی با فعالیت محله محور به میزبانی استان اردبیل برگزار شد.

وی در ارتباط با حمایت از خانواده‌های کم درآمد در حوزه مشاوره گفت: در مشاوره های حضوری غیردولتی از خانواده های کم درآمد حمایت های لازم صورت گرفته است که بیش از 35 هزار نفر از خدمات مشاوره حضوری با دریافت یاری‌برگ از بهزیستی استفاده کرده‌اند.

رضایی با اشاره به همکاری دادگستری استان اردبیل در بحث طلاق گفت: با همکاری انجام یافته بین بهزیستی و دادگستری استان در خصوص کاهش طلاق های توافقی و با اقدامات انجام شده درصد سازش بین زوجین در طلاق های توافقی افزایش یافته و به 4/13 درصد رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در خصوص کاهش طلاق های توافقی با همکاری دادگستری استان مشاوره های حقوقی، دینی و مذهبی، اعتقادی و روانشناسی به زوجین ارائه می‌شود.

وی به فعالیت‌های سازمان بهزیستی در حوزه امور اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه امور اجتماعی به جنبه های مختلفی از جمله کودکان بدسرپرست و بی سرپرست که در حال حاضر 200 کودک تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که سرپرستی بخشی از این تعداد در مراکز بهزیستی و بخشی نیز با نظارت سازمان بهزیستی در خانواده های جایگزین (عمو، دایی و ...) می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به نقش حمایت‌های معنوی از افراد تحت پوشش بهزیستی گفت: یکی از رویکردهای سازمان بهزیستی استفاده از ظرفیت‌های معنوی و دینی در راستای اثرگذاری مثبت بر اقشار تحت پوشش سازمان بهزیستی است که به عنوان مثال اعزام به عتبات عالیات یکی از گروه‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی توانسته بود تاثیرات مثبت مشهود و قابل توجهی را ایجاد کند که سازمان بهزیستی را مصمم به ادامه این برنامه خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از افزایش مراکز توانبخشی در سطح استان خبر داد و گفت: 10 مرکز توانبخشی در سال گذشته در سطح استان اردبیل به مراکز موجود اضافه شد که 3 مورد شروع به کار کردند و 7 مورد نیز در حال افتتاح می‌باشند.

وی تصریح کرد: در سال‌های قبل بسیاری از مددجویان که برای دریافت مستمری مراجعه می کردند زمان نسبتاً زیادی را پشت نوبت می‌ماندند و در سال گذشته 2 هزار و 700 نفر پشت نوبت بودند که اکنون این رقم به صفر رسیده و هیچ مددجوی پشت نوبتی در حال حاضر نداریم و سازمان بهزیستی اردبیل تمام مددجویان در نوبت را با جذب اعتبارات و منابع مالی لازم به صفر رساند.

انتهای پیام
captcha