رویدادهای گردشگری متنوع در اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 4137174
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

رویدادهای گردشگری متنوع در اردبیل برگزار می‌شود

استاندار اردبیل گفت: رویدادهای متنوعی با محوریت گردشگری و معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان برگزار خواهد شد.

رویداد اردبیل2023به گزارش ایکنا از اردبیل، حامد عاملی، استاندار اردبیل، هشتم اردیبهشت‌ماه، در مراسم افتتاحیه جشنواره «کوچ عشایر» در مغان، با بیان اینکه رویدادهای متنوعی با محوریت گردشگری و معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: سفرای کشورهای عضو اکو و میهمانان رویداد اردبیل ۲۰۲۳ امروز در منطقه جعفرآباد مغان حاضر شده تا بیشتر با زندگی جامعه عشایری و توانمندی بی‌نظیر این حوزه با محوریت آداب و سنن و فرهنگ غنی این جامعه توانمند آشنایی پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: در این رویداد علاوه بر برپایی غرفه‌های کشورهای عضو اکو عشایر پنج استان کشور از عشایر بختیاری گرفته تا عرب خوزستان در قالب آلاچیق و غرفه‌های تعریف شده، توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

استاندار اردبیل افزود: این رویداد در کنار ایجاد یک فضای متنوع برای گردشگران و علاقمندان به رویدادهای گردشگری بستر وفاق ملی را نیز فراهم کرد تا عشایر غیرتمند نشان دهند همچنان مرزداران غیور این آب و خاک هستند.

عاملی ادامه داد: آنچه که در این رویداد نمودی متفاوت پیدا کرد نمایشی از اصالت و هویت جامعه عشایری است که در ابعاد مختلف از لباس‌های فاخر گرفته تا حجب و حیا و حجاب و عفاف شایستگی‌های این جامعه را می‌توان به خوبی مشاهده کرد.

وی شمال استان اردبیل را دارای ظرفیت بی نظیر عنوان کرد و گفت: بنگاه‌های اقتصادی عظیمی که در این نقطه از استان اردبیل واقع شده با تنوع تولید و افزایش ظرفیت در حوزه‌های مختلف از بهترین و شایسته‌ترین توانمندی‌های قابل ارائه برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شوند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: سفرای کشورهای عضو اکو و سازمان همکاری‌های اقتصادی حوزه دریای سیاه در این دو روز با بسته‌های گردشگری جذاب استان اردبیل در حوزه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و همچنین مشوق‌های سرمایه گذاری آشنا شده و امیدواریم ما حصل آن را در سال جاری در قالب تحولات اقتصادی در این استان شاهد باشیم.

انتهای پیام
captcha