مرحله استانی مسابقات ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ای در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4127648
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
به همت جهاد دانشگاهی؛

مرحله استانی مسابقات ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ای در اردبیل برگزار شد

مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات ملی پایان‌نامه‌های دانشجویی در سه دقیقه، به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اردبیل با شرکت دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه‌های این استان برگزار شد.

مرحله استانی مسابقات ملی پایان‌نامهبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، ۲۱ اسفندماه در هفتمین دوره مسابقات پایان‌نامه سه دقیقه‌ای در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: سرعت تحولات و دگرگونی‌های جهان معاصر ایجاب می‌کند که پایان‌نامه‌های دانشگاهی نیز در کمترین زمان ارائه شود.

وی هدف از این رقابت‌ها را تقویت مهارت‌های ارتباطی، فن بیان و افزایش سطح تبادلات دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی ذکر کرد.

اوچی افزود: امیدواریم نتایج این مسابقات در راستای تجاری سازی و خلق ثروت مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه عباس فنی اصل، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: کشور ما برای دانش‌اندوزی هزینه‌های زیادی می‌پردازد و بیشترین دانشگاه‌ها و پایان‌نامه‌ها را داریم، اما از آن منابع علمی به نحو شایسته استفاده نمی‌شود.

وی افزود: جهت‌دهی پایان‌نامه‌ها برای بهره‌برداری از سرمایه‌های علمی ضروری است.

فنی اصل ادامه داد: دانشگاه محقق اردبیلی با جهاد دانشگاهی در این رویداد همکاری می‌کند و دانشجویان باید با پایان‌نامه‌های خود انس گرفته و آن‌ها را عملیاتی کنند و سپس به مراحل فناوری، فرآوری و تولید ثروت برسانند.

همچنین مهران محمدی، دبیر اجرایی این مسابقات در استان با اشاره به اینکه مسابقات پایان نامه با ارائه سه دقیقه‌ای، مدلی جهانی و برگرفته از دانشگاه کوئیزلند در استرالیاست، گفت: چنین مسابقاتی در بیش از ۳۰۰ دانشگاه معتبر جهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مدل ارائه پایان‌نامه از هشت سال قبل در ایران بومی‌سازی شده است.

محمدی بیان کرد: ۸۳ دانشجو در این مسابقات شرکت کردند که حدود ۶۰ درصد پایان‌نامه‌ها به دلیل داشتن نقص از گردونه رقابت‌ها خارج و ۳۲ پایان‌نامه هم تکمیل شد و به مرحله مسابقات استانی راه یافت که از بین آن‌ها ۲۵ پایان نامه در این برنامه ارائه خواهد شد.

دبیر اجرایی اولین دوره از مسابقات پایان نامه استان اردبیل تصریح کرد: اگر زمان ارائه پایان‌نامه، بیش از سه دقیقه باشد، برای هر ۱۰ ثانیه ۲ امتیاز از دانشجو کسر می‌شود و سه نفر برتر این رقابت‌ها به مرحله نیمه نهایی که در یکی از استان‌ها برگزار خواهد شد، معرفی می‌شوند.

وی افزود: سرمایه‌گذاران از پایان‌نامه‌های سطح ملی این مسابقات برای تولید ثروت و استفاده در صنعت و کارآفرینی استقبال می‌کنند.

در پایان این دوره از مسابقات؛ مریم سیف اللهی از دانشگاه آزاد اسلامی، مهسا کاظم پور از دانشگاه محقق اردبیلی و آرزو اختری از دانشگاه محقق اردبیلی به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

رتبه‌های اول تا سوم این مسابقات علاوه بر دریافت جوائز استانی به مرحله نیمه نهایی که اردیبهشت 1402 در تهران برگزار می شود، راه یافتند.

انتهای پیام
captcha