تحقق 76 درصد برنامه اشتغال کمیته امداد استان اردبیل
کد خبر: 4127348
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

تحقق 76 درصد برنامه اشتغال کمیته امداد استان اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال تحقق 76 درصد برنامه اشتغال کمیته امداد استان اردبیل در راستای کمک به مستضعفان و رفع محرومیت‌زدایی به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی و مهم مطرح است.

کمیته امدادبه گزارش ایکنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، مدیرکل اداره کمیته امداد استان اردبیل، ۲۰ اسفندماه، در جلسه هماهنگی برنامه‌های اشتغال کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: امسال تحقق 76 درصد برنامه اشتغال کمیته امداد استان اردبیل در راستای کمک به مستضعفان و رفع محرومیت‌زدایی به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی و مهم مطرح است.

وی با اشاره به اینکه کمک به مستضعفان و کمک به توسعه اشتغال کمیته امداد استان اردبیل در دستور کار است بیان کرد: راه‌اندازی صندوق امداد ولایت برای کمک به مددجویان و خانواده‌های نیازمند و بهر‌ه‌مندی از تسهیلات قرض‌الحسنه به منظور حل مشکلات موجود در این زمینه در دستور کار است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ارائه خدمات به 43 هزار و 500 خانوار در قالب 88 هزار نفر در مجموعه کمیته امداد با ارائه خدمات متنوع به جامعه هدف جزو اولویت‌های اساسی است که در این زمینه انتظار می‌رود با رفع مشکلات موجود در این زمینه به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

حسین‌نژاد بیان کرد: ماهانه 29 میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد پرداخت می‌شود که در سال‌های اخیر نیز این مستمری افزایش یافته و در طول نیمه دوم سال نیز افزایش 30 درصدی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: سهم کمیته امداد 8 هزار فرصت شغلی با 480 میلیارد ریال اعتبار است که 76 درصد این برنامه‌ها محقق شده و با توجه به اینکه از بانک‌های عامل به عنوان یاوران اشتغال یاد می‌شود بنابراین امسال 7 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کردیم که معادل 5 هزار و 600 شغل بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ترویج فرهنگ انفاق و نوعدوستی در کمیته امداد استان بسیار مهم و قابل توجه بوده و در این زمینه با توجه به اینکه راه‌اندازی سامانه امداد هوشمند تمام خدمات این نهاد در بستر الکترونیکی انجام شده است.

انتهای پیام
captcha